Waarom krijg ik na het drinken van drank last van mijn blaas?

Geachte mensen die dit lezen,

Ik heb een lastig probleem wanneer ik drank drink wat uit bier bestaat van verschillende landen. Uit Polen/engeland maar ook van van Nederland zoals Heineken of Amstel.
wanneer ik ook maar een fles drank op drink krijg ik raar genoeg last van mijn blaas. Ik heb 2 jaar geleden antibiotica gekregen voor een blaasontsteking en ik vraag me af of het terug zou kunnen komen en zoniet of zowel, zouden mensen mij wat tips kunnen geven wat ik hiermee zou kunnen doen of hoe dit te behandelen is? Ik ga wanneer ik terug van vakantie gelijk naar een Huisarts om te vragen wat er precies aan de hand is. In elk geval hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vraag en nog wat overige informatie is dat ik een jongen ben van 17 jaar oudt en ik eet niet bepaald veel dan de gemiddelde jongen zou moeten eten. bovendien rook ik ook nog.

Met Vriendelijke Groet,

Funburb

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Pijn is altijd een waarschuwing dat er iets aan de hand is.
Je rookt ook nog, roken vergt veel vitamines van je lichaam.
De meeste mensen die roken, eten te weinig fruit omdat die combinatie niet lekker is...
als je te weinig fruit eet , ben je vatbaarder voor ontstekingen .. en heb je inderdaad meer kans op een blaasontsteking.
Roken haalt ook nog eens vitamines uit je lichaam.
Ik heb dus het gevoel dat je ongezond bezig bent maar volgens mij denk jij dat zelf ook al.
Af en toe een biertje en een paar sigaretten zal geen punt zijn als je verder goed bezig bent.
2 stuks fruit...waaronder b.v. 1 sinasappel en 2 ons groenten heb je echt nodig om gezond te blijven.
Cranberries schijnen goed voor je blaas te zijn.
Ga inderdaad naar de dokter, succes

Toegevoegd na 4 minuten:
0 ja...nog effe...veel WATER drinken !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is het wonderbaarlijke wat een lichaam kan doen. Het waarschuwt jou dat je niet goed bezig bent. Gewoon geen drank drinken, dan heb je nergens last van.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel raak antwoord maar wel waar!
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is ook niet dat ik elke dag alcohol drink, het is maar 1x in de 2 maanden of wat daarop lijkt. maar affetoe met de familie een glaasje alcohol is toch niet zo erg?
Amadea
11 jaar geleden
Dan zou ik als ik jou was eerst ervoor zorgen dat je verder gezond leeft. Wat ik in jouw verhaal lees is dat je slecht voor jezelf zorgt. Als jij goed gaat eten zal je blaas zich kunnen herstellen, en dan zal een glaasje op z'n tijd ook geen probleem meer zijn.
Niet drinken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat je precies voelt aan je blaas en hoe lang het al speelt, maar het is inderdaad een goed idee om langs je huisarts te gaan wanneer dat mogelijk is. En is het alleen bij bier of ook bij wijn bijvoorbeeld. Als het alleen bij bier is ben je mogelijk allergisch voor de ingredienten van bier en anders ben je misschien overgevoelig voor alcohol.

Overigens moet je gewoon je leven lijden hoe jij het wilt en niet al te veel letten, als je graag af en toe een biertje drinkt en af en toe een sigaretje rookt moet je dat vooral doen.