Ik ben een jongen en ik heb last van opvliegers, hoe kan dat?

Ik ben een jongen van 21 jaar oud en ik merk de afgelopen jaren dat ik opvliegers/vapeurs/flushes heb. Het komt niet door dat ik beschaamd of verlegen ben, het gebeurt soms gewoon als ik ergens alleen zit. Dan wordt mijn gezicht heel erg warm en rood. Hormonaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (1)

Oorzaak kan een abnormaal sterke daling van het mannelijk geslachtshormoon testosteron zijn. Het woord "andropauze" suggereert dat de testosteronsecretie stopt, vergelijkbaar met de uitval van oestrogeenafscheiding bij de menopauze.
Je kan best eens bij je arts je testosterongehalte eens laten controleren.
fremar