Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ziek na zonnebank, komt dat door ventilatie?

Ik gebruik tegenwoordig 1 x per 2 weken de zonnebank om me kleur bij te houden. Maar ik was vrij gekleurd de laatste tijd, dus ben ik elke 1,5 maand 1x gegaan.

Elke keer dat ik uit de zonnebank kwam werd ik die zelfde week ziek. Koorts, hoesten, niezen, hoofdpijn (griep verschijnselen ). Me longen zijn schoon, keel ook prima.

Ik vraag me af of dit een verband heeft met de zonnebank. Ik zon 15 minuten in de zware, soms is de hitte zo hoog dat ik de ventilatie op maximum zet. Dus dan komt al die koude wind op me lichaam, zou dit de reden zijn voor de klachten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Keelpijn natuurlijk, belangrijkste klacht!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.9K
Amadea
11 jaar geleden
Begrijp ik het dan goed dat je eerst om de week ziek was, en daarna acht keer per jaar ziek? Of is ziek voor jou hetzelfde als een beetje verkouden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik heb het misschien fout gezegd. Het is veel keelpijn, koude rillingen, duizeligheid, weinig eetlust en een temperatuur van 37.8 - 38.5 (1 maand terug 39.5). Maar aangezien dit de 3e keer is binnen 1,5 maand dat ik deze klachten heb vroeg ik mij af of dit normaal is, en wat de oorzaak kan zijn. De dokter zei de vorige keer: ach griepje, is normaal!
Anita00
een jaar geleden
Klopt helemaal!! Heb zelf 3 zonnestudio's gehad en door het niet regelmatig vervangen van filters kunnen ziektekiemen hierin ophopen en in jouw gezicht geblazen worden via de ventilatie waardoor je bij inademing wel degelijk ook door iets besmet kunt worden. Ik weet dit ook uit eigen ervaring en advies van zonnebank leveranciers.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het zou kunnen dat die ventilatie meestal niet zo hoog staat en dat als jij hem op de hoogste stand zet er dan meer dan gewoonlijk vuil uit de filters loslaat en ziektekiemen meevoert die jij dan weer inademt.
Misschien verwisselt men niet vaak genoeg de filters.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koorts, hoesten, niezen, hoofdpijn, is duidelijk een teken van een infectie.
Een verkoudheidinfectie en een griepinfectie, worden veroorzaakt door een besmetting van een virus, die je oploopt door contact met een ander, aanraking van bepaalde voorwerpen en inademen van vochtdruppeltjes met de virus.
Het heeft dus niets te maken met het tochten van de ventilatie.
Mogelijk is het gewoon toeval, momenteel heerst er ook weer een zomergriepje.

Het U.V. licht van de zonnebank, kan wel een negatieve invloed hebben op je gezondheid.
Als de huid bruin wordt, is dat door genezing van een beschadiging van de huid door de zonnebank.
1x per 6 weken een kwartier onder zonnebank te liggen, waar het gloeiend heet is, lijkt me ook ver van gezond.
Maar ook daar krijg je geen griepachtige verschijnselen van met koorts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding