Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

kan je nog een keer kinkhoest krijgen als je net van de ene nog herstellende bent ?

aangezien ik nu weer verkouden ben , en die verkoudheid is het allemaal mee begonnen! Weet ik dus niet wat ik moet doen.. ben bang dat ik er dadelijk complicaties aan overhoud!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk niet dat veel mensen hier verstand van hebben. Maar mijn teorie is: je bent toch nog genezende dus misschien heb je nou gewoon even een dipje. Heb je echt zorgen: bel even met je huisarts.

Dit heb ik voor je gevonden: Hoe gaat het verder bij kinkhoest? Het hoesten kan drie tot zelfs vier maanden doorgaan. Iemand die kinkhoest heeft doorgemaakt, is daarna langdurig tegen de ziekte beschermd. Toch is het mogelijk om na tien tot vijftien jaar weer een milde vorm van kinkhoest te krijgen. Dit geldt ook voor mensen die volledig zijn ingeënt tegen kinkhoest Ik hoop dat jij je nu,omdat het in mei is begonnen, geen zorgen meer maakt! Groetjes vlindertje

Bronnen:
http://www.thuisarts.nl/kinkhoest/ik-heb-kinkhoest

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100