Hoe komt het dat ik na een lange dag strand ademhalingsproblemen heb?

Meestal als ik dan diep inadem, dan moet ik halverwege hoesten. Dus ik kan maar kort inademen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

De lucht is heel anders op het strand, dan die in een bos dan wel in een stad. Als je 1 van die 3 niet gewent bent, je gaat naar 1 van die 3 dan moet je daar aan wennen. Ook als je snel van de 1 naar de ander gaat en intensieve dingen gaat doen, waarbij je veel adem nog hebt, moet je lichaam gewoon wennen aan de andere lucht, omdat er meer/minder zuurstof in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou het kunnen vergelijken met vliegen. Als je in een vliegend vliegtuig zit, heb je geen last van de iets lagere luchtdruk, maar als je snel daalt, merk je opeens dat de lucht "dikker" wordt.

Zoals hierboven al gezegd: de lucht is op een strand anders dan in de stad of in een bos. In een bos zal de lucht heel zuurstofrijk zijn (door de bomen), in de meeste steden waarschijnlijk enigszins vervuild. Ik kan me voorstellen dat de lucht op een strand door de combinatie van zee en hitte (ik neem aan dat je op zonnige dagen naar het strand gaat?) dusdanig is dat jij er last van krijgt, maar dat merk je pas als je heel snel van strandlucht naar stadslucht/dorpslucht gaat.