Op welke leeftijd werken je nieren optimaal en vanaf welke leeftijd gaan ze achteruit?Wat zijn de eerste tekenen van nierveroudering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Je nieren werken al voor je geboorte, ongeboren baby's plassen al, als ze nog in de baarmoeder zitten.

Er is volgens mij geen standaardleeftijd waarop de werking van je nieren achteruit gaat. Er overlijden mensen op hoge leeftijd aan hele andere kwalen terwijl hun nieren het nog prima doen.
11 jaar geleden
Een lichaam is in optimale conditie als het zo
rond de 25 - 30 jaar is. Tegenwoordig wel tot 35 jaar,
als je er goed voor zorgt.

Daarna begint de aftakeling, de veroudering.
Vanaf je 35ste jaar gaat het achteruit.

Dat geldt ook voor je nieren.
Dat geldt voor al je organen.
Waarom zou dat voor de nieren anders zijn?

Nierveroudering: ik heb er nog nooit van gehoord en
er nog nooit iets van gemerkt.

En mij aftakeling is toch echt al jaren geleden begonnen.
:-)).

Ik ken ook niemand die enige tekenen van nierveroudering vertoont.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan ga je vocht vasthouden. Dikke enkels vooral. Vocht vasthouden kan ook andere oorzaken hebben maar een slechte nierfunctie is er een van.