hoe wratten zelf verwijderen?

ik heb al sinds een paar jaar een wrat ,heb al vanalles geprobeerd niks helpt, kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe verwijder je met ductape een wrat??H
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je ziet hem niet meer xD das waar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met dat hele koude bevriesspul, kun je bij drogist/apotheek krijgen

Antwoorden (9)

Naar de huisarts! Die kan de wrat eenvoudig verwijderen door 'm met extreem lage temperaturen weg te 'branden'.

Niet zelf aan gaan zitten rommelen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doen ze tegen woordig bijna niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons in de praktijk waar ik werk wordt het nog dagelijks gedaan hoor. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb ik al veel late doen bij de dokter, maar die zegt zelf omdat die al zo diep zit da die daar ni mee weg gaat :(
er bestaan zelf kitjes om het mee weg te halen, maar ik zou zoals boven is geantwoord geen risico's nemen en even naar de huis arts gaan, deze haalt t weg meestal met stikstof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste wratten verdwijnen op den duur vanzelf, ook je huisarts kan ze verwijderen met vloeibare stikstof, er zijn talloze aanstipvloeistoffen in de handel, waarmee je de wrat een aantal weken moet aanstippen (zoals Formule
w) en ook een bevriezingsmethode is bij de drogist te koop, Wartner ( ook 1 voor kinderen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Formule W, helemaal goed ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De huisarts doet dit tegenwoordig niet meer zomaar. Eigenlijk helemaal niet.
Op deze site staan allemaal tips om wratten weg te krijgen.

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Wratten

waaronder deze 2:

Snij een aardappel door midden wrijf je wrat er mee in begraaf de aardappel als de aardappel verrot is ben je van je wrat af.

Met de zachte binnenkant van de schil van tuinbonen over de wrat wrijven heeft mij ooit geholpen er vanaf te komen

Heb het zelf nooit uitgeprobeerd, ik ben zoals al beantwoord, gewoon naar de huisarts gegaan. Duurde nog geen 5 minuten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als kind gebruikte we de 'schil van tuinbonen' na een paar weken verdwenen de wratjes.

Toch hangt het heel erg af van hoe de wratjes er bij jou uitzien en of je wel of niet de hulp van je huisarts moet inroepen. Lees de bron die ik geef goed door, daar staat duidelijk uitgelegd bij welke wratjes dat moet.

Daar staat ook:
Er is tinctuur (om wratten aan te stippen) verkrijgbaar bij drogist en apotheek. Een laagje van de wrat wordt daardoor zacht en kan worden verwijderd, waarnaar opnieuw wordt aangestipt. Het virus kunt u hiermee wel gemakkelijk verspreiden dus u moet de huid rondom de wrat afplakken met pleister of insmeren met vaseline. U kunt ook een spuitbus verkrijgen om wratten zelf te bevriezen.

Je bent er wel sneller en veiliger vanaf als je de huisarts het laat doen, zeker als je er al zo'n moeite mee hebt ze weg te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duct tape is een soort krachtig zilverkleurig plakband dat door doe-het-zelvers bij talloze klusjes wordt ingezet. Al vele jaren wordt duct tape als 'alternatieve' therapie ingezet bij de behandeling van wratten wanneer de meer reguliere behandelingen geen succes hebben. Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat het werkt maar elke arts kent in zijn patiëntenkring meerdere personen die met duct tape van hun hardnekkige (voet)wratten zijn afgekomen. Duct tape is in elke doe-het-zelf winkel verkrijgbaar.

Hoe werkt het?

Naar de werking van duct tape bij wratten is nooit wetenschappelijk onderzoek gedaan. Waarschijnlijk is er sprake van een interactie tussen de lijm van de tape en de wrat waardoor het immuunsysteem wordt geactiveerd om de wrat en het wrattenvirus op te ruimen.

Hoe vindt de behandeling plaats?

Knip een stuk duct tape op maat af. Zorg ervoor dat de pleister ruim groter is dan de wrat zelf (bij voetwratten ca. 1 cm extra marge).
Plak de duct tape op de wrat en laat dit 6 dagen zitten.
Verwijder na 6 dagen de pleister en week de wrat nog ca. 5 minuten in warm water: de wrat is nu zacht geworden.
Vijl met een eeltvijltje of puimsteentje de wrat zoveel mogelijk weg.
Laat de plek nu 1 nacht onbedekt.
Plak de volgende dag weer een nieuwe pleister op de wrat en laat deze weer 6 dagen zitten...
ga zo door tot de wrat verdwenen is.
Zijn er nadelen van deze behandeling te verwachten?
De huid rond de wrat wordt door de pleister soms ook verweekt. Dit is niet erg.

Wat is de kans op succes?

Er worden succespercentages op internet genoemd die schommelen tussen de 50 en 75%. Deze percentages zeggen niet zoveel. De indruk bestaat dat het succespercentage van deze duct tape therapie niet veel hoger of lager ligt dan de meer gangbare behandelingen met stikstof, coagulatie of laser.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.huidinfo.nl/wrattentherapie%20met%20duct%20tape.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haal thuja tinctuur bij de apotheek of drogist.. Aantippen en de wrat is zo weg, zelf goede ervaring mee gehad.. Geen pijn.. Heel effectief..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het wonderschone wilde plantje, genaamd "Stinkende Gouwe," ook wel wrattenplant genoemd, is geschikt om van je vervelende wrat af te komen.
Breek een takje of blaadje af, hierna komt er geel sap ( bij jonge planten) of oranje sap ( bij oudere planten) uit de afgebroken stengel.
Stip je wrat hiermee dagelijk even aan.
Een keer of drie is voldoende .
Later zal de wrat langzaam verdwijnen.
Stinkende Gouwe vind je vaak onder en langs hagen, of in de schaduw van bomen, vooral op de zandgrond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om een wrat te verwijderen heb je niet altijd chemische middelen nodig! Probeer het eens met een bananenschil! Hier zitten stoffen waardoor de wrat zal verdwijnen. Ook tea tree olie is een natuurlijk olie waarmee je zelf wratten kunt verwijderen. De olie is te koop in de tuinen, kruidvat of body shop