Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waardoor wordt de pijn in je tanden veroorzaakt na het hardlopen?

Ik heb al een soortgelijke vraag gevonden maar de conclusie was hier dat het eventueel kon liggen aan het balkje achter je tanden (die je krijgt na het dragen van een beugel). Dit is bij mij niet het geval aangezien mijn balkje 3 weken geleden eruit is gegaan en tijdens het rennen vandaag begon de verschrikkelijke pijn weer bij de wortels van mij tanden, vlakbij het tandvlees. Ook tijdens het dragen van het balkje had ik hier last van.
Is dit een gevolg van een hele slechte conditie? Of is er een andere verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

kan het gewoon zo zijn, dat je gevoelige tanden/tandvlees hebt?
want door continu koude lucht op je tanden van buiten en je eigen warme ademhaling , zou dat misschien een vervelend gevoel kunnen geven.

kijk anders misschien ook even of je je tanden/kiezen op elkaar houd tijdens het hardlopen, want in dat geval vangen ze misschien de dreunen van het rennen op, en dat zou ook pijn kunnen geven.

verder zou ik het niet weten, hoop dat je de verklaring vind
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding