Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik 's ochtends mijn handen niet tot vuisten kan knijpen?

Ik lette er vroeger veel meer op, tegenwoordig niet zo meer. Maar meestal werd ik dan wakker met een soort slap gevoel in mijn polsen, en als ik me uit wou rekken zat er een soort zeurderige slapheid in mijn polsen en vingers waardoor ik er geen kracht mee kon zetten. Op deze manier werd ik wel vaak half lachend wakker omdat het zo'n apart en vreemd gevoel was als ik dan dus in mijn vuisten probeer te knijpen. Ik vond het meestal ook een "fijn" gevoel, wat na 30 seconden of iets langer meestal weer weg was.
Tegenwoordig let ik er dus niet meer zo op, en nu begin ik me toch af te vragen hoe dat nou eigenlijk kwam.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Probeer in de ochtend eens een pot open te draaien, lukt je niet :p

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wanneer je slaapt wordt er een stofje aangemaakt wat ervoor zorgt dat je spieren verslappen. Wanneer je dit stofje niet of te weinig hebt, kun je gaan slaapwandelen, wat een gevaar kan opleveren.
Jij hebt dit stofje in overvloed, want het is er nog net nadat je wakker bent geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Ik vraag me alleen wel af hoe dit stofje dan heet, maar misschien kan ik dat zelf wel vinden.

Andere antwoorden (1)

Wat ik in m'n zwangerschap erg heb gehad is dat er vocht in m'n handen zat en daardoor m'n vingers niet kon buigen. Ik kon dus ook geen vuist maken. Nu soms als ik sochtends erg warme handen heb dan heb ik her nog in mindere mate.
Misschien is dit bij jou ook aan de orde?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding