Ik heb last van ernstige zweetvoeten en talkpoeder helpt niet, kan ik dan kaneelpoeder gebruiken? of is dat slecht voor de huid?

De inspiratie komt uit de cinnamon challenge daar is te zien dat kaneel de mond in een eens heel erg snel uitdroogt, ik dacht misschien helpt dit ook wel bij mijn voeten, maar dat moet ik dus wel zeker weten. Bepaalde bronnen zeggen wel dat pure kaneel op de huid slecht is, maar deze zijn dus niet duidelijk over in welke substantie en in welke situatie dit geldt. Nog geen tijd gehad om aan mijn arts te vragen, dus daarom stel ik de vraag alvast hier.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

je zou naar de apotheek of kruidvat kunnen gaan en er kamferspiritus kunnen halen, en de gebruiksaanwijzing opvolgen, dat helpt heeeeel goed tegen zweetvoeten, daarnaast iedere dag schone katoenen sokken dragen en zoveel mogelijk open schoenen of blote voeten...

Toegevoegd na 5 minuten:
hier nog enkele tips..

Alle goede tips ten spijt, zweetvoeten ontstaan door bacteriën die door de warmtehuishouding van je lichaam (zweten) een fantastisch leven hebben in je schoenen en sokken.

Er is maar 1 echt effectieve manier om te voorkomen dat je zweetvoeten krijgt en dat is er voor zorgen dat bacteriën niet kunnen ontstaan!

Chemische middeltjes drogen niet alleen je huid uit maar werken slechts korte tijd, smeerseltjes sluiten je zweet poriën af waardoor je niet kunt zweten en dat is uitermate slecht en ongezond voor je voeten.
Een heel goed middel wat er voor zorgt dat zweetvoeten niet kunnen ontstaan doordat er een omgeving wordt gecreëerd waar bacteriën niet kunnen ontstaan maak ik zelf en bestaat uit colloïdaal zilverwater, aftreksel van eikenbast en Keltisch zeezout.

Als je dat wilt proberen stuur dan een mailtje en dan wil ik wel wat voor je maken.
Dagelijks simpelweg je voeten en/of je schoenen mee inwrijven en je hebt geen last meer van zweetvoeten!

Wat je ook kunt doen is Boorzuurschilfers ( zout met citroenzuur)
Dit is ook een goedkoop en effectief middel tegen zweetvoeten(te koop bij de apotheek)
Gewoon in de sokken strooien vóór je ze aantrekt.
Blijven herhalen. Na enkele weken ben je van je zweetvoeten verlost.

Een ander middeltje tegen is zweetvoeten is kamferspiritus, (te koop bij drogist en apotheek) je komt van je zweetvoeten af en je loopt geen blaren omdat je voeten er ook nog eens harder van worden.
Dit wordt meestal ook gebruikt om de tepels van een hond af te doen als de pup’s gedronken hebben.

Ook kan een voetenbad met eikenaftreksel helpen
Je moet het dan wel 3 keer per week 15 minuten lang doen.

Of elke avond je voeten insmeren met zinkzalf, en er dan sokken overheen doen.
Na een week heb je voor een paar maanden geen last meer van zweetvoeten:

..

Toegevoegd na 10 minuten:
er zijn wel kaneelzolen in de handel, kijk op bijgevoegde site..

http://www.kaneelzolen.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben er jaren geleden af gekomen m.b.v. wisselbaden.
poosje met de voeten in zo heet mogelijk water, dan een poosje in ijswater.
Ik heb het ± 1 week dagelijks gedaan en was er voorgoed vanaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoals herboven al gezegt ... boorzuurschilfetjes van bij de apotheek . Ik heb dat eenmalig gebruikt en raar maar waar ! ... ik ben der nog van af

Toegevoegd na 40 seconden:
boorzuurschilfertjes dus