Mijn vriend heeft als die uitademt door zijn neus een piepje (dat hoor ik dan) Dit vind ik vreselijk iritant. Wat kan de oorzaak zijn?

Toegevoegd na 15 minuten:
Dit heeft hij dagelijks.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11K

Antwoorden (4)

Als hij dit af en toe heeft,zou je kunnen vragen of hij zijn neus wil snuiten dan zou het weg moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan een snotje of een porretje zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou kunnen dat hij poliepen in z'n neus heeft. Dat zijn goedaardige zwellingen van het neusslijmvlies. Daardoor zijn de neusgaten een beetje verstopt, en kan er geluid ontstaan bij het ademen door de neus.
Als het poliepen zijn dan heeft hij waarschijnlijk ook vaak last van een verkouden gevoel, verminderde reuk en smaak, en soms hoofdpijn. Een bezoek aan een KNO-arts kan dan raadzaam zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Hij kan een neustussenschot correctie nodig hebben. Het tussenschot staat dan niet mooi recht, wat dat probleem geeft. Na de operatie (kleine ingreep) zou het weg moeten zijn.
Tenminste bij mij toch.