Helpt boter echt bij het tegengaan van een bult, na het stoten?

Oma zegt altijd na het stoten van een lichaamsdeel:
'Smeer er wat boter op, kind. Dan krijg je ook niet zo'n dikke bult!'.

Gek genoeg werkt het wel redelijk - maar hoe kan dit nou?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft niet per se boter te zijn, als het maar koud is. Een koud (nat) washandje helpt ook goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het aan de kou ligt maakt dat niet uit seemeermin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roomboter smelt minder snel, waardoor het beter helpt (?)
Reddie
11 jaar geleden
Ik denk dat Seemeermin een grapje maakt om het bakerpraatje te ontzenuwen of te relativeren. ;-)
Niet alles wat oma zegt is waarheid. Je zou het moeten testen in een dubbelblind experiment.
(De roomboter smeer ik liever op mijn brood.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je grapjes maakt, zet er dan een smiley achter. Jij snapt dat ook Reddie.

Het beste antwoord

De koude boter neemt makkelijk de warmte op en verhindert het zwellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij heeft het inderdaad te maken met het feit dat boter koud is, maar een zak ijs lijkt me inderdaad effectiever. Je ziet ook vaak topsporters na een flinke botsing met een zak ijs op hun knie of scheenbeen, en zelden met een pak boter ;)