Hoe krijg je vocht uit je handen effectief weg?

Sinds mijn eerste zwangerschap houd ik vocht vast in mijn handen. Het beperkt me best wel vooral op warme dagen, dan is het meer of heb ik er meer last van. Moet ik hiervoor naar een specialist of kan ik het zelf oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je hoeft niet naar een specialist, maar als je er last van hebt kunt je wel even naar de huisarts gaan.

Wat je zelf kan doen:
Let er op dat je weinig zout gebruikt, let ook op verborgen zout.

Als je gaat wandelen, probeer je handen dan zo hoog mogelijk te houden.

Doe veel met je handen. Heb je een stressballetje?
Of van die handenknijpers om je handen te trainen?
Of een brok klei: lekker stevig kneden.

Drink veel water.
En eet groenten die vochtafdrijvend zijn, zoals peterselie en bleekselderij.

En als dat allemaal niet helpt kan de huisarts zg. plaspillen voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik had ook last van vochtophopingen in mijn handen.

mij werd aangeraden veel water te drinken.
dat hielp mij wel iig. :)