Wat is er met mijn pols aan de hand?

Ik heb mijn pols gekneusd, er waren foto's gemaakt maar niks gebroken. En nu heb ik er al zo'n 5, 6 weken last van, pijn is NIKS minder geworden. En er is nooit iets aan de buitenkant te zien geweest (dik, blauw e.d.) En nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zijn je banden gerekt en dit houdt in: kleine bloedinkjes en scheurtjes.
Gewrichten zijn slecht doorbloed. Dit maakt herstel een langzaam proces. Echter, na zoveel weken hoort de pijn wel degelijk minder te zijn geworden

Aangezien gewrichten moeilijk "in rust" te houden moet je ze eigelijk intapen, anders blijf je hem gebruiken. Een tijd rust en na een paar weken voorzichtig mobiliseren.

Ook staan kwetsuren aan gewrichten (polsen, knieen, schouders) erom bekend, afhankelijk van de 'schade' vaak nooit helemaal over te gaan... Het blijft dan een zwakke plek.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kneuzen kan je idd heel lang last van houden.
Heb je wel voldoende rust gehouden met je pols zonder hem helemaal stil te houden?
Is de pijn in de afgelopen weken niet minder geworden dan zou ik maandag nog eens langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n vraag kun je denk ik beter stellen aan een arts. Het is erg merkwaardig dat je na zoveel weken nog steeds dezelfde pijn zijn. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat ze pas vanaf nu kunnen zien dat het is gebroken, vanwege het vocht. Kortom, ga terug naar je arts!