Kan je zweepslag in je zij krijgen ?

Vanmiddag voelde ik in mijn zij/rug tijdens een hoestbui een "klap" (zweepslagachtig)op de plaats waar de vrouw op de afbeelding haar hand heeft (rechts).

Het heeft zo'n 5 minuten geduurd voordat ik weer normaal ademen kon en nu ben ik misselijk van de pijn.
zakje 600 ibuprofen helpt niet.
Een infrarood lamp heeft tot nu toe ook weinig resultaat gehad.

Omdat ik last heb van astmatische bronchitis hoest ik nogal en bij elke hoest voelt het alsof er een scherp mes in omgedraaid.

Iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Voor de duidelijkheid: (ook) ik ben geen arts, dus het is en blijft een gok, maar misschien heb je door het hoesten een rib gekneusd. Toevallig is mij een tijdje geleden hetzelfde overkomen. Het heeft bij mij een hele nacht geduurd voordat ik weer normaal kon inademen; tot die tijd lukte dat alleen heel oppervlakkig en met veel pijn.

Volgens mijn huisarts kan je, door flink te hoesten, zelfs een rib breken. In mijn geval was kennelijk één van mijn ribben een stukje losgeschoten van mijn wervelkolom. Dat zou vanzelf weer genezen, wat ook is gebeurd. Het heeft overigens nog een paar maanden (!) geduurd voordat de pijn helemaal weg was.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zou kunnen. Zweepslag is een scheur in het spierweefsel, ontstaan door acute overbelasting. Komt meestal voor in kuit of biceps, maar het kan in principe in elke spier. Duurt een week of 6 voor je 't helemaal niet meer voelt.
12 jaar geleden
Spiertje verrekt door het hoesten.Met een x daagjes weer over.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zet de warme douche er op,dat wil nog wel eens helpen.