Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

hallo ik heb een tijdje een eetprobleem gehad. Dat is opgelost en ben ik weer normaal gaan eten. Nu is mijn buik zo dik. hoe krijg ik een platte buik?

Buikspieroefeningen helpen maar een klein beetje. Ik heb extreem zwakke buikspieren. Mijn moeder ook maar toen ze een keer in het ziekenhuis lag kon ze het wel. wat doe ik hieraan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Buikspieroefeningen doen, rugspieroefeningen doen. Je moet je 'core' sterker krijgen. Let ook eens op je houding, sta je wel met een rechte rug? als je rug hol is kan je buik dikker lijken. Toegevoegd na 2 minuten: Hier een paar sites met oefeningen: http://www.squidoo.com/core-exercises-for-women http://exercise.about.com/od/abs/ss/abexercises.htm http://www.mayoclinic.com/health/core-strength/SM00047 Op Youtube kun je allerlei filmpjes vinden over o.a. buikspieren trainen. Ik vind zelf de filmpjes van Blogilates erg leuk om te volgen. Train je buikspieren niet elke dag, doe oefeningen totdat je echt voelt dat je wat gedaan hebt. Neem dan een dag rust, de dag daarna kun je eventueel wel weer trainen. Toegevoegd na 6 minuten: ik weet niet wat je precies onder een dikke buik verstaat. Omdat je een eetprobleem hebt gehad, kan het zijn dat je zelfbeeld nog wat verstoord is. Er hoort een laagje vet op je buik te zitten, dat is als vrouw noodzakelijk voor de vruchtbaarheid. De oefeningen die ik noem kunnen je helpen om je houding te verbeteren en alles iets strakker te maken, maar je blijft altijd een soort buikje houden, dat is normaal. Een superstrakke en platte buik is zo goed als onmogelijk, ga je niet lopen vergelijken met modellen in bladen, dat is een combinatie van een gigantisch streng eetschema, goede genen, buik inhouden en aanspannen en Photoshop.

Ik sport elke week 5 uur. 1 uur Bodypump (bewegen met het gebruik van gewichten) 2 uur Body combat (intensieve vecht beweging op muziek) En 2 uur X-Core (bewegen met het gebruik van een koker met grint erin) Vooral X-Core is goed voor je buikspieren. Ik had na een maand al beduidend een strakkere buik, al kon dit nog sneller als ik gezonder at in die periode.

Misschien helpt het als je iets aankomt, als het deel tussen je buik en borsten te smal is, lijkt je buik dikker, dus als de boel beter in verhouding is, oogt dat mooier, buikspieroefeningen versterken de spieren wel, dus blijf dat doen.

U moet gaan trainen, Zoals HardRennen,Hardlopen,Tennis,Voetbal (helpt een beetje) Ik hoop dat u het gaat doen het kan met de gezondheid te maken hebben dus eet goed!

Zumba dansen helpt echt om je buikomvang te verminderen. 10 Minuten per dag gedurende 14 dagen geeft al resultaat.

Probeer een week lang geen tussendoortjes te eten en als drinken alleen water te drinken.

Gezond eten, een gezonde hoeveelheid eten op een gezonde wijze gaan sporten Ontwikkel zo een gezond lichaam en een gezonde geest. Dan krijg je vanzelf ook een gezonde kijk naar je eigen lichaam. Geef het wel een paar jaar de tijd om zo een levensstijl te ontwikkelen. Je krijgt er jaren plezier van.

Je zou ook iets heel anders kunnen gaan doen. Namelijk zangles nemen, of een blaasinstrument gaan bespelen. Voor beide activiteiten is ademsteun namelijk belangrijk. Dan krijg je les in hoe je je buik gebruikt om goed adem te halen en een juiste lichaamshouding te hebben. Meer over het soort oefeningen kan je hier lezen: http://www.cesar-therapie.nl/pub/ademsteun.shtml . Het plaatje wat daaronder staat is zeer toepasselijk, dat zal ik even als illustratie hieronder toevoegen!

Kijk of je wel in de goede houding staat. Rechte rug, en ontspan je buik. Ik zit op turnen en dan krijg je heel snel een plattere buik. Ga bijv. elke dag of om de dag eventjes in een bruggetje staan. Als je dat je buik aanspant gaat het na een paar weken wel wat platter. En eet je nu dan ook goed, eet je elke dag gezond en fruit/groente. Of eet je elke dag veel suiker(daar krijg je een dikke buik van), chips. Ook in veel frisdrank met prik zit veel suiker.

Heb je nog hulp vanwege je eetprobleem? Zo ja, dan zou ik daarmee overleggen over dit probleem. Ik kan je buik natuurlijk niet zien, maar het zou goed kunnen dat je buik normaler is dan je denkt. Maar als je door middel van sporten wilt proberen je buik wat platter te maken, dan lijkt het me het beste om dit te doen onder begeleiding van iemand die weet heeft van jouw eetprobleem. Vaak heb je een bepaalde aanleg voor een eetprobleem, en uit zich dat op een moment dat je gaat lijnen. Je slaat dan door, en gaat extreem lijnen. Daarom moet je extra oppassen als je weet dat je aanleg hebt voor eetproblemen, en je wilt afvallen. Het risico is dan erg groot dat je weer doorslaat, en dus opnieuw een eetstoornis ontwikkelt. Vergelijk het met een alcoholverslaving: een alcoholist heeft aanleg voor verslaving. Als hij drinkt, slaat hij sneller door en gaat teveel drinken. Dus ook als een alcoholist is afgekickt, blijft drank een risico. Als hij weer alcohol drinkt, moet hij en zijn omgeving goed opletten dat hij niet opnieuw verslaafd raakt. Zo is het met en eetstoornis ook: zodra je gaat lijnen, loop je risico dat je weer teveel gaat lijnen. Als je dus door middel van sporten je buik wat strakker wilt krijgen, moet je ervoor zorgen dat je goede begeleiding hebt. Bedenk wel dat dit echt jouw zwakke plek is. Je zou er daarom ook voor kunnen kiezen om dat buikje lekker te laten zoals het is, en om geen poging tot afvallen te doen tenzij dit om medische redenen nodig zou zijn. Net zoals veel alcoholisten als ze eenmaal afgekickt zijn, ervoor kiezen om helemaal geen alcohol meer te drinken. Het is namelijk makkelijker om nee te zeggen tegen het eerste glas, dan tegen het tweede of derde. Zo zal het voor jou waarschijnlijk ook heel moeilijk zijn om niet door te slaan in trainen en afvallen als je je teveel richt op het strakker krijgen van je buik. Zoals anderen al zeggen: een vrouw hoort een beetje een buikje te hebben. Heb je je al eens verdiept in welke kleding past bij jouw figuur? Bedenk wat voor verschil het kan maken of je bijvoorbeeld een broek met een hoge of een lage taille draagt, of wat de vorm van broekspijpen doet met je benen. Op die manier kun je precies de accenten leggen die jij wilt, en je mooiste kanten goed laten uitkomen. Mocht je toch iets willen doen met je buik, dan raad ik je aan om hulp te vragen bij je huisarts of een andere hulpverlener. Zij kunnen je helpen zoeken naar veilige en verantwoorde manieren om te trainen.

Je zegt: 'Ik heb een tijdje een eetprobleem gehad' maar je zin: 'Nu is mijn buik zo dik' doet mij sterk denken aan het 'eerdere' eetprobleem. Weet je echt wel heel zeker dat je dat eetprobleem GEHAD hebt? Een beetje dunnere buik kun je doorgaans met niet al te veel moeite krijgen door gezond te eten..niet teveel en veel bewegen/sporten. Zie wèl in dat het ook gewoon jouw lichaamsbouw kan zijn en dat je dàn eenvoudig zult moeten accepteren dàt je een (klein)buikje hebt. Groet, Ton