Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik soms een soort bolletje zie?

Soms zie ik een soort klein bolletje (dat er niet er niet echt is in mijn omgeving en vaak een verschillende kleur) dat altijd op dezelfde plaats van mijn gezichtsveld is namelijk in het midden. Het is niet erg ofzo maar soms is het wel storend. Ik heb het ook maar om de 3 dagen ofzo maar dan duurt het soms wel een uur. Stopt ook als ik naar een tv-scherm, computerscherm, gsm-scherm,etc kijk. Ligt dat aan mijn ogen?
Een best wel onduidelijk en een beetje rare vraag eigenlijk. Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat je beschrijft kan ook een heel lichte vorm van oogmigraine zijn, juist omdat het steeds op dezelfde plek zit maar er niet altijd is.
Zo'n mouche volante zie je wegdrijven, die zit niet op 1 plek 'vast'.
Als het een beschadiging in je oog zou zijn, zou je het altijd moeten zien (zo heb ik 1 dode pixel in m'n oog, zo noem ik het altijd maar: valt alleen op als ik naar een egale, lichte plek kijk en dan met m'n oog beweeg, dan beweegt het zwarte puntje mee).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heet mouches volantes. Ik heb er ook erg last van. Het kan geen kwaad maar als je erop gaat letten kan het storend zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mouche volante is zo'n ronddobberend vlekje in je zicht.
Haha toen ik je verhaal las moest ik wel lachen. Volgensmij kan dit niet en is dit je verbeelding. Wanneer het bolletje weer komt. voel je hem dan ook ? als dat niet zo is weet je genoeg. of er zit een deuk in je spiegel :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke. Maar ik wist niet dat de krant tegenwoordig ook al als spiegel werkt. Maar ik denk toch echt dat het je verbeelding is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding