Wat kan je doen als je slapende ledenmaten hebt?

ik werd wakker met slapende ledenmaten. En ik wil het zo snel mogelijk wegwerken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Flink schudden ermee en gestrekt houden.
Als het je arm is, probeer afwisselend vuist te maken en gestrekte hand.
Ritsuka
12 jaar geleden
Dan heb je niet goed gelegen,dan zijn je armen
of benen een beetje afgekneld,misschien moet
je proberen een andere slaaphouding te nemen.
En hoe kom je er vanaf?even uit bed,ledenmaten
strekken en er gauw weer in.
Hoofdzaak is het toch verkeerd liggen in je bed.
12 jaar geleden
Even een aantal oefeningen doen die te maken hebben met het welbekende "ochtendgymnastiek" hierdoor word heel je lichaam wakker, doordat je de bloedsomloop stimuleert.

Ik heb een link toegevoegd bij de bron waarin een aantal oefeningen staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je slapende ledematen hebt dan kan dat betekenen dat je tintelingen gaat voelen als je gaat bewegen en dan heeft het met zuurstoftoevoer naar de spieren te maken. Een andere mogelijkheid is dat je gedeeltelijk uit slaap komt en je niet kunt bewegen. Heel eng en wel vaker voorkomend. De kunst is goed wakker te worden en proberen om te beginnen met je tenen te bewegen en dat flink doen. Als het niet lukt, dan probeer te ontspannen en even terug in slaap te vallen waarna je meestal gewoon weer wakker wordt. Het tweede voorbeeld kan dus best eng aanvoelen net als een tijdelijk locked in syndroom. Succes