Wat doet veel te veel 1000 chroom en kobalt in het bloed met je lichaam?

door wrijving van een nieuwe heupprothese komt er nu chroom en kobalt in het bloed 10 x zoveel als is toegestaan..wat zijn de gevolgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Dit weet jij waarschijnlijk door een bloedanalyse. Dat is door een dokter gedaan. Waarom stelde je die vraag niet aan de dokter?

Voor chroom geldt dat 0,05 mg/liter het maximum veilige is. Grotere hoeveelheden kunnen kankerverwekkend zijn.

Kobalt kan allergie veroorzaken, maar alleen een dokter mag hierover iets zinnigs zeggen.

Een dokter weet echt wel wat hij doet!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het nu juist, Ze heeft een verkeerde heup gekregen , waar de kom niet goed meer in zit (fabrieks fout)en zodoende slijt dat en daar zit dat spul in en tot nog toe heeft niemand er een duidelijk antwoord op gegeven ook de dokters niet.
Ze moet nu op nieuw geopereerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigenlijk geen antwoord, we zijn er dus nog niet uit....de dokters geven geen duidelijk antwoord..