Een dag na de griepprik, heb ik een opgezette- en rode arm. Hoe komt dat? Mijn vrouw heeft nergens last van.

Waarom reageert de een heftiger dan de ander?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.4K

Het beste antwoord

Een griepprik is een inenting met een aantal griepvirussen die de komende periode verwacht worden. Hoe je hierop reageert is verschillend, omdat elk mens ook verschillend in elkaar steekt. Misschien reageert u net iets heftiger op een bepaald virus dan uw vrouw en wellicht is dat volgend jaar weer anders.

Dus niet echt een goed antwoord op te geven, omdat elk mens uniek is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De belangrijkste en bewezen bijwerking van de griepprik is een pijnlijke, rode zwelling op de plaats van de injectie. Deze bijwerking treedt op bij één op de vijf personen en duurt een à twee dagen.
Jij bent toevallig die ene van die vijf personen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Circa 95% van de gevaccineerden heeft geen of slechts gering ongemak als gevolg van de griepprik.
Bij een kleine minderheid is de plek van de prik daags na de vaccinatie iets dikker en gevoeliger.
Ook een klein gedeelte van de mensen zegt zich de dag van de vaccinatie en de dag erna moe en ‘gammel’ te voelen.

Dit laatste kan worden verklaard doordat het lichaam begint met de bouw van antilichamen tegen het griepvirus.
De ene persoon is hier gevoeliger voor dan de ander.

http://griep.blog.nl/griepprik/2006/10/26/veelgestelde_vragen_over_griepprik_en_griepvaccin_3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent dan allergisch voor één of meer van stoffen, die de griepprik bevat.
De zwelling van de arm kun je voorkomen door in het vervolg anti histamine tabletjes te slikken vanaf 5 dagen voor de vaccinatie.