Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen aan hondenbeet ? Vooral tegen het opgezwollen en blauwe .

Zoals in het topic huisdieren al te lezen, ben ik een beetje aan het sukkelen met ons oude mopje(kooikerhond) van 15 jaar.
Hij krijgt overmorgen al zijn tanden getrokken ivm,steeds terugkerende ontstekingen,en loszitten.
Daar hij wat blind en doof is aan het worden,had hij tijdens het spelen niet in de gaten, dat ik achter hem stond,en wat wilde oppakken van de grond,dus hij schrok,en heeft mij recht in mijn gezicht gebeten.(eigen schuld,ik had er rekening mee moeten houden)
De schade valt nog mee,2 kleine wondjes boven de lip,op mijn kaak 3 striemen.
Ik heb toch even arts gebeld ivm tetanes injectie,ook gekregen,voor de wondjes fucidine zalf, maar nu begin ik een dikke blauwe wang te krijgen.
Ik weet dat daar een zalf voor is, maar kan niet meer op de naam komen,weet iemand dit ?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik wist dat het met een A was,toevallig zijn de 3 tips allemaal met een A.
Ik meen me ook te herinneren arnicaforce, morgen effe meteen naar drogist,hoop dat het morgen wat minder is.(ik zie er uit alsof ik heb geknokt)
Helpt nu wel beetje tegen mijn schuldgevoel waarom ik hem nu al zijn tanden laat trekken,hij heeft ook gedacht,zal je wel eens laten voelen wat ik er nog mee kan.
In iedergeval bedankt voor het meedenken.

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik ben aan het zoeken op internet,en alledrie de zalven worden genoemd,zijn ze nu het zelfde,of toch weer anders ?
Bedoelen jullie 3 nu ook hetzelfde ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is arnicaforce van dr vogel tegen kneuzingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Anica zalf van dr. Vogel. Helpt tegen blauwe zwellingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ten eerste nu nog koelen. Baad het niet dan schaad het niet in dit geval. Je hebt vallen en stoten zalf/gel,(Arniflor) die kan je erop smeren. Denk dat je die ook bedoeld. Ik zou voor de gel gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Bij de apotheek een tube Hirudoid halen en je bent snel van je opgezwollen blauwe plek af,alleen is dit geen homeopatisch middel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding