Wat is dit voor keelpijn?

Hallo!
Ik heb al heel lang last van vastzittend slijm en vraag me af wat daar ook echt goed voor werkt! Ik heb ook kriebelhoest!

En soms gaat het weg, en soms schiet het er zegmaar weer in. Toen ik net aan het drinken was, leek het alsof er een stuk vlees in me keel vast zat en me amandel helemaal groot werd. Lijkt me sterk, maargoed. Dat zou denk ik slijm zijn toch?
Ik had ook gelezen dat mensen met Diabetes en Astma veel slijm in hun luchtwegen hebben...
Het voelt in ieder geval heel irritant en vooral dat 'vlees in mijn keel' gevoel :P Dat krijg ik ook vaak als ik moet boeren...zegmaar.
Ik heb al trachitol gebruikt, en kreeg tabletten van de dokter. En etos eigen merk hoestdrank, maar dat hielp allemaal niet!

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

Heb je Bisolvon al geprobeerd? Dat werkt bij mij vaak goed.
12 jaar geleden
Lauw water gorgelen kan helpen. Ook honing helpt (neem bijvoorbeeld thee met honing)
Als het echt niet over gaat zou ik gewoon nog een keer naar de dokter gaan! En misschien kan die je doorverwijzen naar de KNO arts. Die is er vast snel achter wat je hebt.

Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou Lysomucil kunnen proberen,goed voor vastzittend slijm,maar in de eerste plaats zou ik toch de huisarts raadplegen.
fremar
12 jaar geleden
je moet in ieder geval niets nemen wat de hoestprikkel onderdrukt, want dat slijm moet eruit, je kan Tussistin proberen, is niet het sterkste, maar werkt wel, leg ook je hoofdkussen 's nachts iets hoger, een extra kussen erbij bijvoorbeeld, dan hoest je 's nachts ook minder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij werkt hoestdrankjes het beste maar thee met honing schijnt ook heel goed te werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen proberen om met zout water te gorgelen.
Als je na een paar dagen geen verbetering heb, dan naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je s'nachts en s'morgens een tijdje last hebt van kriebelhoest/droge hoest en dit veranderd in de loop van de ochtend naar slijmerige hoest, dan kan het helpen als je 1 of 2x per dag (s'nachts, s'morgens) hoestprikkeldempende drank of pillen neemt voor 2 weken.
Dit werkt bij mij altijd.

10 jaar geleden vertelde mijn huisarts dat ik mijn keel stuk bleef hoesten, terwijl ik niet verkouden was. Daarom ontstond er in de loop van de ochtend steeds keelpijn en slijm en s'avonds weer een kriebel.
Zo blijf je maanden lang last houden van een soort chronische hoest. Je blijft hoesten door het hoesten, zei hij. Ik kreeg van die kleine pilletjes mee en na 4 weken was het over.