Waarom kon ik mijn arm niet bewegen?

Vanacht werd ik vanacht wakker en toen kon ik mijn rechter hand niet meer bewegen.
Ik probeerde toen met mijn linker hand de rechter hand op te tillen maar zodra ik deze los liet viel hij gelijk omlaag.
Ik heb toen mijn rechter hand op mijn buik gelegt en na een tijd krijg langzaam weer gevoel terug in mijn arms.

Waarom kon ik mijn arm niet bewegen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Vermoedelijk heb je in een zodanige houding gelegen, dat de zenuw een beetje in de knel is geraakt. Dan kan je arm inderdaad een tijdje gevoelloos zijn - wat overigens een zeer beangstigend gevoel is, en duidelijk verschilt van een slapende arm of hand. Na een tijdje in een andere houding komt de boel echter wel weer los. en krijg je met een tintelend gevoel het gevoel weer terug in je arm.

Als dat vaak gebeurt, kan het wijzen op een probleem met je zenuwen of de gewrichten waar ze doorheen lopen, maar het kan ook gewoon een keertje domme pech zijn. Bijvoorbeeld als je eigenlijk een iets te zachte matras hebt (zodat je het niet merkt als je er op gaat liggen) of wat aan de zware kant bent.

Overigens hoef je er niet eens per se OP te liggen ; als er wat problemen zijn met de tunnels en banen waar je zenuwen doorheen lopen (bij mij is dat de opening bij het sleutelbeen, dat ooit gebroken is geweest waardoor de ruimte voor die zenuwen eigenlijk wat te krap is en ik het al kan krijgen als mijn schouder te ver naar voren hangt) kun je ook door een iets verkeerde houding al last krijgen. Dan zal het echter zeker vaker (gaan) gebeuren en moet je er toch even mee langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien vanacht op die arm gelegen waardoor het bloed minder goed door je arm kon stromen? Beetje het zelfde idee als dat je been "slaapt".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je arm nog hebt is er niets aan de hand ;) Nee ik denk niet dat dit heel erg is voor korte duur, gevaarlijk wordt als het een poos heel strak is afgekneld waardoor er geen/weinig bloeddoorstroming is. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Als je het toch niet vertrouwd kun je altijd nog even lang de dokter gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
excuus *NIET heel erg! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha...oké er stond ook 'niet'.. anyway, negeer deze reacties maar ;)
amigo
12 jaar geleden
marleens antwoord klopt, het is de zenuw die is afgekneld.
veel mensen denken ten onrechte het bloed
Als je daarna een slaperig gevoel in je arm had, komt het doordat je verkeerd in bed gelegen hebt.