Een knie kan gemakkelijk overbelast raken als hij tijdens het buigen (belast) ook nog een draaibeweging op moet vangen; b.v. als je draait terwijl je neerkomt bij een sprong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door teveel sporten (op een foute manier) bijv zonder warming up
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een verkeerde beweging (vooral tegelijkertijd draaien en gewicht erop zetten is berucht); door overgewicht (een wandelvakantie met een flinke rugzak kan ook dat effect hebben); door aanhoudend te zwaar trappen op de fiets; enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foute bewegingen maken met je knie of door een slechte warming up.