In Oeganda gestoken door onbekend insect, wat te doen?

Eerst een kloppende bult. Daarna werd het dik in rood en ongeveer 2 tot 3 cm.

Geen arts of wat dan ook in de buurt. Wel ingeent tegen alles en nog wat.

Ontsmet. Later kort opengemaakt en weer ontsmet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben nog steeds in oeganda? je hebt blijkbaar wel internet. Maar geen health worker in de buurt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeer bij het Instituut voor de Tropen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik type deze vraag in Nederland voor iemand anders die wel in deze situatie zit. Die is nu aan de antibiotica. Het is nog steeds niet duidelijk wat het geweest is.

Het beste antwoord

Het is nu 4 uur geleden dat je de vraag hebt gesteld.

Je bent voor alles ingeënt, je hebt de boel schoongemaakt en ontsmet. Nu kan een arts niets voor je doen en zal ook niets doen als je verder geen klachten hebt.

Houd de boel in de gaten, mocht je koorts ontwikkelen of ziek worden ga dan als de donder naar de bewoonde wereld. Echter heb je nergens last van, is het waarschijnlijk één van de vele irritante insecten die ook in Oeganda voorkomen.

Mocht er een dorpeling in de buurt zijn, hoogstwaarschijnlijk weet hij wel wat het is dus laat het even zien, misschien kan die vertellen wat het is of je duidelijk maken of het gevaarlijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zit al in de bewoonde wereld want hij heeft toegang tot internet.

Andere antwoorden (3)

Je hebt blijkbaar toegan tot internet. Mits je niet met een satelliettelefoon op de toppen vande Ruwenzori zit, betekent dat dat je redelijk dicht in de buurt van de bewoonde wereld zit. Dan zou je uiteindelijk ergens een health worker, nurse of pharmacy tegen moeten komen.
Laat er dan even naar kijken, als het erger wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil je niet bang maken bent misschien geprikt door een insect die haar larven in je arm heeft geinjecteerd. Ik weet verder niet precies hoe deze insect heet, maar als het goed is zijn ze wel ongevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeer bij het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam.