Ik heb de heledag al last van pijnlijke steken onder de borst ik ben 14 het is nacht is het gevaarlijk? Moet ik nu actie ondernemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met nadruk op NU

Het beste antwoord

Ben geen dokter maar zou ik wel doen. Als je je huisarts belt of de ziekenhuis kun je vertellen wat je hebt en die zullen je wel beter helpen. Wanneer je last krijgt met ademen zou ik wel naar de ziekenhuis gaan omdat het wel eens ernstig kan af lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als ik diep inadem. Maar bedoelt u ook "nu"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe ernstig het situatie is maar raadpleeg een dokter telefonisch. Op internet kun je de telefoon nummer van het ziekenhuis vinden bij jou in de buurt en die zullen je telefonisch te hulp zijn. Je kunt beter nu bellen. Het kan toch geen kwaad als het te erg word kun je wel morgens eens langsgaan

Andere antwoorden (4)

Nee, dit zal op jouw leeftijd hoogstwaarschijnlijk niets ernstigs zijn. Ga gewoon slapen, morgen weer een dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als ik beweeg het heel pijn doet? En diepe adem halingen pijnlijk zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit herken ik als een gekneusde rib, maar ik ben geen dokter. Ook met pijn bij bewegen en bij diepe ademhalingen is een dokter raadplegen niet nodig 's nachts, wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als de pijn steeds erger word? Zoals nu ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je een kou gevat op je borst. Dat kan erg pijnlijk zijn, ook bij in- en uitademen.
Vertel het je ouders. Die kunnen je mogelijk beter controleren.

En zo nodig, naar de huisarts brengen mochten de klachten niet weggaan.

Maar ik denk niet dat er vannacht zelf jou iets gaat gebeuren, nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de steken bij de rechter borst zitten moet u het in de gaten houden. Als de steken bijvoorbeeld naar u rechter
heup verplaatsen zou het een blinde darm ontsteking kunnen zijn. Dan moet je zo snel mogelijk naar de dokter toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een blindedarmontsteking begint de pijn rechtsonder in de buik, niet rechtsonder in de borst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De klachten kunnen zich ook verplaatsen van boven bij de borst naar rechts beneden bij de heup en buik.
Wat jij nu moet gaan doen is slapen. Lukt dat binnen nu en een half uur niet dan kun je altijd nog je ouders wakker maken om te vragen wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn.
Steken betekenen over het algemeen niets bijzonders. Dit heeft iedereen wel eens.