Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb de heledag al last van pijnlijke steken onder de borst ik ben 14 het is nacht is het gevaarlijk? Moet ik nu actie ondernemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ben geen dokter maar zou ik wel doen. Als je je huisarts belt of de ziekenhuis kun je vertellen wat je hebt en die zullen je wel beter helpen. Wanneer je last krijgt met ademen zou ik wel naar de ziekenhuis gaan omdat het wel eens ernstig kan af lopen

Nee, dit zal op jouw leeftijd hoogstwaarschijnlijk niets ernstigs zijn. Ga gewoon slapen, morgen weer een dag.

Vertel het je ouders. Die kunnen je mogelijk beter controleren. En zo nodig, naar de huisarts brengen mochten de klachten niet weggaan. Maar ik denk niet dat er vannacht zelf jou iets gaat gebeuren, nee.

Als de steken bij de rechter borst zitten moet u het in de gaten houden. Als de steken bijvoorbeeld naar u rechter heup verplaatsen zou het een blinde darm ontsteking kunnen zijn. Dan moet je zo snel mogelijk naar de dokter toe.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blindedarmontsteking

Wat jij nu moet gaan doen is slapen. Lukt dat binnen nu en een half uur niet dan kun je altijd nog je ouders wakker maken om te vragen wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn. Steken betekenen over het algemeen niets bijzonders. Dit heeft iedereen wel eens.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100