Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb erge kramp in mijn nek, hoe zorg ik dat het minder wordt?

Ik heb geen gekke beweging gemaakt, misschien komt het omdat ik verkeerd geslapen heb, maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
922
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het vaker hebt of je komt er niet vanaf dan even langs de fysio gaan kan soms zijn dat er een werveltje verkeerd zit. Succes

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar heb ik ook een tijd regelmatig last van gehad. Bij mij hielp het als ik de nek masseerde met Po-Ho-olie of tijgerbalsem, en dan een warme sjaal eromheen droeg. Maar sinds ik een ander hoofdkussen gebruik is het niet meer voorgekomen. Dus misschien is dat ook voor jou een goede tip.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als je geen gekke dingen heb t gedaan komt het denk ik inderdaad door het verkeerd hebben gelegen in bed, of dat je in de tocht hebt gelegen snachts. probeer goed te liggen met je nek goed tegen het kussen aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vervelend, heb ik ook wel eens. Wat ik dan doe is zorgen dat mijn nek warm blijft. Eerst een warme douchestraal erop. Je beweegt dan langzaam met je nek, en laat de warme straal erop lopen. Daarna insmeren met een goeie tijgerbalsem, en een warme sjaal om je nek doen. Paracetamol kan ook daarbij helpen. Probeer hem ondertussen toch te blijven bewegen. Duurt een dag of drie, maar wordt wel minder in de loop van die dagen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koop een warmtepack die kun je heel even opwarmen in de magnetron of pan heet water, lekker in je nek leggen en weg is je stijve of pijnlijke nek.
Pijnstiller erbij en klaar ben je.
Wel steeds de pack herhalen indien nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er last van blijft houden, magnesium gaan slikken, dat helpt tegen kramp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding