Jeukende onderbenen hoe kan dat ?

Ik heb de laatste tijd verschrikkelijk last van jeuk aan mn scheenbenen en kuiten en dan krabbel ik echt tot bloedens toe terwijl er niks te zien is.
Kan dit door stress komen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
44K

Antwoorden (12)

In eerste instantie !smeer in met bodymilk ! Het kan ook irritatie van bijv je spijker broek zijn ,of het was middel vj kleding ,of de was verzachter. Dan toch nr de dokter ! Succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,dat kan door stress komen, er is ook een mogelijkheid dat je huid gewoon droog is en het kan ook zijn dat je overgevoelig bent voor je kleding. In de eerste 2 gevallen kun je je benen insmeren met bodymilk, zonder teveel geurstoffen, in het 3de geval is insmeren met cardiflor emulsie van VSM een goed middel.

Toegevoegd na 3 minuten:
Inderdaad de wasmiddelen kunnen ook de oorzaak zijn, dan ook smeren met Cardiflor , totdat je de uitslag van de allergietest bij de huisarts hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeuk kan allerlei oorzaken hebben: eczeem of andere huidaandoeningen, zenuwaandoening en ook stress kan jeuk veroorzaken.

Huisarts moet uitsluitsel uitgeven of verwijzing vragen naar de dermatoloog.
12 jaar geleden
Misschien last van droge huid? Probeer goed je benen in te smeren met lotion. Vooral na het douchen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ook een allergie kunnen zijn.
Mijn moeder is allergisch voor heel veel stoffen, spijkerbroeken bijv. kan ze niet aan omdat daar een stof in zit waar ze allergisch voor is.
Dan komt ze helemaal onder de pukkeltjes te zitten en dan wordt ze echt gek van de jeuk en krabbelt ze het ook helemaal open, tot bloedens toe, net als jij.
Ze is ook allergisch voor wasverzachter en een stof die in pleisters zit.En nog veel meer.Ze heeft testen hiervoor gehad bij de dermatoloog.Een allergie kan ineens de kop opsteken.Het kan bij jou dus ook zoiets zijn.
Misschien moet je dat laten uitzoeken als je last houd van deze klachten.
Maar stress kan ook nog idd.
Ik krijg zelf altijd een jeukende rode vlek op mijn wang als ik nerveus ben, altijd op dezelfde plaats!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste waar ik aan denk is : vocht in de benen.
Wat met warm weer helemaal niet raar en ook echt niet meteen gevaarlijk is. Maar het kan wel vreselijk jeuken.
Zelf heb ik het met dit weer vooral aan handen en voeten. Lekker met de voetjes omhoog en veel koelen met water doet wonderen - maar helemaal over gaat het altijd pas na een dag of wat.

En ja, dat kan plotseling ineens beginnen. Bij mij begon het na de geboorte van mijn tweede dochter. Toen waren mijn voeten en enkels ook echt dik. Dat zijn ze nu eigenlijk nooi meer, maar ik herken nog wel doe jeuk/pijn van als ik voel dat ' het vocht er weer in trekt' .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, ik krab me ook suf nu m'n kuiten er als bierflessen uitzien (de inkeping is de rand van m'n sok)
Scheer je je benen ook? Als bij mij de haartjes weer doorkomen jeukt het ook heel erg. De enige oplossing is dan weer scheren en veel insmeren met een dikke crème. Bv van rituals. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeukende onderbenen kunnen de eerste tekenen van aderbeschadiging zijn, zonder dat aan de oppervlakte spataders te zien zijn. De jeuk wordt meestal erger tijdens langdurig zitten of staan.
Als je heel erge jeuk hebt, spoel dan je benen met koud en warm water, afwisselend, dat zorgt voor een betere bloeddoorstroming. Je benen hoog leggen helpt ook.
Tegen de jeuk zijn er gels op basis van menthol die je voorlopig kan gebruiken. Als er echt niets helpt, ga dan naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij komen twee antwoorden op:
als je huisdieren hebt, kijk dan eens of het vlooienbeten zijn
als je de laatste tijd in een korte(re) broek gelopen hebt, is het waarschijnlijk zonverbrand, doordat deze huis totnutoe nog weinig aan de zon blootgesteld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb verschillende niet werkende redenen gezien en leid nergens naar.Ik ken het probleem ...het is geen stress heb ik nooit het is geen allergie het zit niet van binnen je ziet niks en de jeuk is om gek van te worden.Ik weet wat mij helpt.Ik krijg het namelijk van koolhydraten eten.Ik ben namelijk een jaar lang op atkinsdieet overgestapt en had van het ene moment op het andere nergens meer last van.Nu begin ik weer omdat het feestdagen zijn normaal te eten en de jeuk is niet te geloven het begint nu ook op mijn handen.
Probeer is een tijdje geen koolhydraten te eten op internet staat wel ergens wat dan wel...bijvoorbeeld atkinsdieet .
Het werkt echt!!!!het heeft toch met je stofwisseling te maken denk ik.Succes laat ff horen als je er de kracht voor heb om die suikers te laten liggen.
Fijne dagen nog...ik moet weer ff krabben haha
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Meest voorkomende is het water uit de kraan. Kalk. Plaats eens een sterke magneet bij of vlakbij de hoofdkraan. Heb dat zelf aan de lijve ,ondervonden. Had ook het zelfde, maar na het plaatsen van magneet, was het over. Vooral bij gebruik van warm water, gaf jeuk aan onder benen. Wat ook helpt is na het douchen met warm water, met koud water,afspoelen.
5 jaar geleden
Naast stress kan het ook een vorm van onderhuidse eczeem zijn. Dat kan het gevolg zijn van schimmelinfectie. Het is een kwestie van voetzolen en je tenen op kloven controleren.