Ik heb ben gisteren ziek geweest met lage koorts, maar veel hoofdpijn en sinds gistermiddag heb ik last van een stijve nek, hoe los ik dit op?

Toegevoegd na 22 uur:
Bedankt mensen! Ik voel me al een stuk beter!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Probeer zo veel mogelijk te drinken, bv kruidenthee en dan brandnetel thee, dat werkt sterk zuiverend. Je kan er rustig rietsuiker door doen, omdat je nu best wat extra energie mag krijgen om je weer iets fitter te voelen.
Voor de stijve nek is een wandelingetje heel goed, het liefste in een bos met onregelmatige paadjes. Je hele lichaam beweegt dan mee en ook je nekspieren bewegen mee en daardoor kan het los komen.
Maar het allerbeste is om te gaan zwemmen. Het warme water ontspant je spieren enorm goed en zwemmen is voor je hele lijf ontspannen....
Stil zitten is iid geval niet goed.

beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Paracetamol pakken en daarna onder de douche gaan staan. Zet de warme straal op je nek en ga dan rondjes draaien met je hoofd (2, 3 min) daarna een warme sjaal om je nek doen. Morgen weer herhalen. Meestal duurt het een dag of drie.
Beterschap!!

Toegevoegd na 58 seconden:
Mocht je tijgerbalsem hebben, kan je na het douchen opsmeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er vooral voor zorgen dat je heel goed warm blijft en veel rust. Dus doe een jas aan in huis en een shawl om je nek. Je moet niet te veel gaan doen en vroeg naar bed gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n warme kruik(zak) in je nel leggen als je gaat slapen evt een beanbeg kan ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat de koorts over is.

Anders toch even langs de huisarts, want koorts, hoofdpijn en stijve nek kan vanalles zijn. Als je ook nog eens moeilijk tegen het licht kan, moet je niet aarzelen om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste van niet tegen licht kunnen is samen met het nietvooroverkunnen buigen van de nek een goede indicatie om naar de ha te gaan, maar bij koorts en hoofdpijn en een stijve nek alleen hoef je echt niet naar de ha te gaan, die zegt dan toch, griep neem maar een paracetamolletje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote kans dat het inderdaad iets griepachtigs is, maar om daar zomaar over te oordelen via een website als GV met zo weinig bijkomende info... dat zou ik niet durven. Eigenlijk vind ik het best gevaarlijk dat zoveel mensen hier op "medisch consult" komen. Ik vraag me af of we wel goed bezig zijn.