Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik altijd snel verkouden word als de airco aan staat? En wat kan ik er tegen doen?

Ik las op internet dat het te maken heeft met het temperatuur verschil en de luchtcirculatie, maar hoe werkt dat dan? En wat kan ik er tegen doen? Want in de zomer wil ik wel graag de airco aan in de auto. Bedankt!

1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

De airco uitzetten, dat moet helpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een moderne airco hoort filters te hebben die de verspreiding van virussen en bacteriën voorkomt.

Maar afgezien daarvan is het in ruimten met airco wel snel te koud. Te lang in de kou betekent een aanslag op het lichaam waardoor je vatbaarder bent voor virussen.

Verder drogen de slijmvliezen door de koude, droge lucht uit waardoor virussen meer kans krijgen.

Als je daar geen last van wil hebben, moet je de airco uitzetten. Niets aan te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak is het ook dat je filter vol zit, je krijgt daardoor veel bacteriën in de lucht.
Of je zet hem te laag qua temp.het beste is om een paar graden lager te gaan zitten dan de werkelijke temp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken dit. Dit overkomt mij ook in de auto:
- als ik de temperatuur veels te laag instel (zeg maar 18 graden)
- als ik de airco in mijn gezicht of borst richt

De temperatuur iets hoger zetten en de airco naar boven richten helpt al veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De temperatuur verschillen zijn te groot en daardoor word je (sneller) verkouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding