Ik heb sinds een ontsteking aan mijn ogen verschrikkelijk veel last van groene slijmpjes, wat kan ik hiertegen doen?

Niet alleen in mijn ooghoeken, maar ook over mijn hele oog. Dit belemmerd mijn zicht. Ik zit hierdoor heel de dag aan mijn ogen te friemelen anders zie ik niks. Wat moet ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Ga maar gewoon naar de huisarts zoals iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben toevallig gisteren naar de huisarts geweest. Gewoon antibiotica druppels gekregen. Het is vandaag al bijna over. 3x daags 2 druppels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet van je ontsteking af komen in je ogen want dat is de oorzaak van het pus in je ogen.
De huisarts kan je er een recept voor geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat moet u doen als het bindvlies in uw oog ontstoken is?
Wat u moet doen bij een bindvliesontsteking hangt af van de oorzaak. Is uw oog ontstoken door een allergie? Probeer dan om niet meer in aanraking te komen met de stof waarvoor u allergisch bent. Uw klachten zullen dan verdwijnen. Gebruik bijvoorbeeld geen make-up meer voor uw ogen, of probeer een ander merk uit. Kies een andere reinigingsvloeistof voor uw lenzen.

Een ontsteking door een bacterie of virus is besmettelijk.Om te voorkomen dat u anderen besmet, moet u uw handen goed wassen en niet in uw ogen wrijven. U kunt ook beter een aparte handdoek gebruiken.
Deze vorm van bindvliesontsteking gaat binnen een à twee weken vanzelf over.

Zo lang uw ogen ontstoken zijn kunt u beter geen contactlenzen dragen. Hebt u veel klachten, houd dan een schoon washandje onder de koude kraan en leg dat een paar minuten op uw ogen. Pus in uw ooghoeken kunt u weghalen met een nat watje. Misschien vindt u het prettig om een zonnebril te dragen.

Bij hardnekkige klachten kunt u naar de huisarts gaan. De arts bekijkt welke vorm van bindvliesontsteking u hebt. Soms moet zij daarvoor een kweek maken. Afhankelijk van de oorzaak krijgt u antibiotica, een ontstekingsremmer, druppels tegen allergie of kunsttranen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bij de dokter bent geweest en die zijn/haar oordeel heeft getrokken kun je daarna (als je GEEN oogzalf hebt gekregen) de oogentroost van weleda gebruiken. Deze is mild, maar effectief. (en proefdiervrij met zorg voor de natuur gemaakt en verwerkt, biologische teelt enz...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst diagnose van een arts. oogontstekingen kunnen best link zijn (zelf ook vaak gehad).
Als het bijvoorbeeld bindvliesontsteking is en je wil een natuurlijk middel, dan kan je Oculoheel (homeopathische oogdruppels) gebruiken. Die kan je gewoon bij de drogist halen.
Heeft mij ontzettend geholpen, de ontsteking was binnen een paar dagen weg.
Mocht je lenzen hebben; uitdoen en bril opzetten als je die hebt. De lenzen weggooien, goed schoon krijg je die niet meer na zo'n infectie.