Na wat zoeken op internet, heb ik toch verschillende reacties gelezen van mensen die inderdaad verbrand waren van warmtepleisters. Met name de pleisters van Hansaplast werden vaak vernoemd als pijnlijk heet. Het ging niet over allergie of gevoelige huid, die mensen waren echt verbrand.

Thermacare echter zou milder werken. Dat zijn niet echt pleisters, maar meer kompressen. Een soort bubbeltjes met korreltjes erin en die worden dan warm, maar niet té warm.

Hieronder een reactie:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57596
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja,dat kan zeker. Het ligt aan de bestanddelen die ze hebben gebruikt. In sommige warmtepleisters zitten extracten van een pepersoort en daar kunnen mensen gevoelig voor zijn.
Een ouderwetse warmwaterkruik wil ook vaak pijn verzachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan in sommige warmtepleisters cayennepeper in zitten, maar daar kun je niet door verbranden. Als je gevoelig bent is dit iets anders dan verbranden, dan ben je allergisch.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Klopt helemaal Kathlyn!
Als je huid wordt blootgesteld aan UV-straling dan moet je huid zich daar tegen beschermen. Deze straling uit de zon is schadelijk. Je maakt melanine aan waardoor je bruin wordt. Soms komt er zoveel UV-straling op je huid dat je lichaam niet voldoende melanine kan aanmaken om je te beschermen. Dan verbrand je dus.

Je verbrand door straling of door warmte (denk aan vuur).

ANTWOORD:
De pleister die je opplakt geeft totaal geen warmte af. Het zorgt ervoor dat je huid beter doorbloed waardoor het warmer aanvoelt. Hier kan je niet van verbranden. Een zalfje kan je huid, als die te sterk is wel irriteren.