Extreme pijn in nek/bovenrug

Met sporten dus een soort van spier verrekt in m'n nek, lastig uit te leggen maar het zit aan de rechterkant tussen je schouderbladen. Toen het gebeurde was het enkel een lichte irritatie, nu kan ik vrijwel niet me rechterarm omhoog doen, me hoofd draaien, naar links of naar rechts kijken en de simpelste beweging met m'n nek of me hele bovenlichaam doet extreem pijn.Slapen zit er dus ook niet in!
Ik heb dit al eens gehad maar niet in deze mate en toen was het na een dag al weg. Is dus gisterochtend gebeurd en pijnstillers als Aleve enzo doen allemaal niets.

Huisarts is dicht en huisartsenpost lijkt me een beetje extreem.. Dus wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Kijk het nog één dag aan. Insmeren met tijgerbalsem, warm bedekken en rust houden.
Niet weg morgen? Direct naar je huisarts.

Sterkte, want het klinkt heel pijnlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Douchen zo warm mogelijk.
Voor de rest kan je niks doen dat het uitzingen.
Ik denk dat je het heb overbelast en dus kleine scheurtje in je spier heb. Probeer niet te masseren of iets dergelijks dit zal door iemand die er niet voor heeft geleerd meer kwaad dan goed doen.
Een warme kruik er tegen leggen en morgen naar de dokter. Er is een kans dat je hem ver hebt ingescheurd en dan moet je toch echt medisch advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probleem komt me bekend voor, heb hetzelfde maar dan als ik met kunnend onder m'n hoofd in bed lig ofzo. Ben hier voor naar een fysio gegaan. Ik kreeg oefeningen mee! En het is belangrijk je lichaam in een rechte lijn te houden. De oefening was op een stoel met lage rugleuning gaan zitten, handen in je nek en dan zo ver mogelijk achterover buigen. Herhaal dit terwijl je steeds een stukje naar voren schuift, totdat je op het puntje van je stoel zit. Hij heeft ook een aantal keer mijn rug geknakt, wat ook tijdelijk hielp! Het was iets dat de ruggenwervels niet mooi in elkaar indraaiden.. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de pijn pas later op kwam zetten, denk ik inderdaad aan een verrekte spier. Zelf net iets dergelijks meegemaakt. Als het zo extreem veel pijn doet, zou ik zeker toch de huisartsenpost bellen. Zoveel pijn vind ik een goede reden om dat ook op zondag te doen. Met een zware Diclofenac-pil zul je waarschijnlijk wel verlichting kregen. Aleve hielp bij mij ook niet, maar Diclofenac wel. Daar heb je wel een recept voor nodig. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar bij die huisartsenpost moeilijk over zullen doen.

Toegevoegd na 50 seconden:
Na twee dagen hoefde ik de pijnstillers al niet meer te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij extreme pijn meteen naar de huisarts, vandaag dus de huisartsenpost. Dan krijg je een juiste diagnose én de juiste medicatie.