Hoe kom je van een rommelende buik af?

Ik heb de laatste paar dagen last van een rommelend buik terwijl ik niet eens erge trek heb... Mijn buik blijft maar brommen, heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik er aandoen? dit is erg vervelend namelijk!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb ooit gehoord dat een mueslireep helpt (ik weet het zeker of het werkt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De borrelende geluiden die je soms hoort (borborygmi genoemd), komen meestal niet uit je maag maar uit het spijsverteringskanaal wanneer eten en lucht uit de maag en door de lange, nauwe en kronkelige darmen worden geperst. Honger is niet altijd de oorzaak; je buik kan ook rommelen als je maag leeg of vol is. Lage borrelgeluiden worden meestal veroorzaakt door ingeslikte lucht of gas. Als je nerveus of gestrest bent, slik je soms lucht in. Deze lucht verplaatst zich dan met veel lawaai door je darmen.

Overweeg om koolzuurhoudende frisdrank uit je dieet te schrappen. Eet geen gashoudende groenten, zoals broccoli, bonen en kool, en kauw minder suikervrije kauwgum. Dit bevat namelijk sorbitol, waardoor gas kan worden geproduceerd.

Ga naar de dokter als het rommelen aanhoudt en pijnlijk is.