Bij welke therapie is beter,voor de nekklachten?

Ik ben bijna drie jaren lang bij de manuele therapie onder behandelingen,voor mijn nekklachten maar nog steeds stijver
pees/spier voelde nog pijn,moet ik verwijs naar de chiropractie of ergens anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je kunt denk ik beter naar een fysiotherapeut kunt gaan. Ikzelf heb nu vier behandelingen gekregen en het gaat al beter! Wat zij doet is stijve spieren los masseren en rekken/strekken. Ook kijkt ze naar mijn rug en wervelkolom. En ze kijk naar mijn houding. Zelf wist ik ook niet goed waar ik naar toe moest. Daarom ging ik eerst naar de huisarts en hij stuurde me door naar een fysiotherapeut! Mijn klacht is in het kort stijve nekspier(en) in de ochtend waardoor ik hoofdpijn krijg. De oorzaak ligt vaak iets dieper dan alleen de nek. Alles is met elkaar verbonden. Dat zal een fysiotherapeut je wel duidelijk kunnen maken. Ik wens je veel succes en sterkte!

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens hoef je niet eerst naar de huisarts, je mag ook rechtstreeks naar een fysiotherapeut. En meestal wordt het gedekt door de ziektekostenverzekeraar!

Toegevoegd na 10 uur:
Heb nog op je profiel gekeken en het lijkt me dat je werk er ook veel mee te maken heeft. Daar zal dan ook wat aan moeten gebeuren! Hoe moeilijk het misschien kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook jaren last van mijn nek gehad,ook ik heb een poos therapie gehad,het verlichte wel iets.
Maar nu heb ik de oplossen,misschien ook iets voor jou
Ik heb bij de Action een traagschuim kussen gekocht.
Ik slaap er nu z'n 3 maand op.
Het is geweldig,ik heb veel minder last van mijn nek
Ik voel hem soms nog wel eens,maar niet meer dagelijks.
Ik ben er erg blij mee en dat voor nog geen tien euro.
Hij was mij was 100 euro waard.
Misschien iets voor jou?
Vandaag is hij toevallig nog in de aanbieding voor vijf of zes euro.
Sterke met je nek

Toegevoegd na 1 uur:
Bij de Action,ik hoop dat er één bij jou in de buurt zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad de fysiotherapie aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stijfheid in je nek kan het gevolg zijn van stress. Heb ik ook jaren lang gehad. Als het stress zou zijn, is het beter daar de oorzaak van te zoeken.
Voor het moment denk ik dat je het beste bent bij een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook veel last van mijn nek (en schouders), bij mij komt het door stress..
Heb je er ook hoofdpijn bij?? Dan kan het zijn dat er een werveltje scheef staat en zou ik naar een fysiotherapeut gaan.
Als ik jou was zou ik niet naar een chiropractor gaan.. heb ik ook een tijdje gedaan en het maakte meer stuk dan goed.
Misschien dan mensendieck iets voor je is??? Dat heeft mij wel heel goed geholpen.