Hoe kan het dat het litteken van een brandwond jaren later nog steeds zeer doet als er hitte bij in de buurt komt?

kokende olie over mijn hand gehad jaren terug, en 'de brand zit er nog in' zeg maar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan zijn dat een litteken van een (erge) brandwond nog jaren pijnlijk blijft. Zeker als er hitte in de buurt komt.
De oorzaak kan zijn dat de huid dun en gespannen is en daardoor extra gevoelig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helder en duidelijk; helemaal mee eens. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

ik denk omdat de huid daar dunner is als het daarom in de buurt komt van warmte is het gevoeliger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar een gok maar ik denk dat het misschien hetzelfde is als dat mensen bijv. een hand hebben geamputeerd maar dat ze nog steeds pijn voelen in die hand die er dus niet meer is. Dat heet als het goed is fantoompijn, dus ik zou daar eens op googlen