Hoe kom ik aan een scheur in mijn middenrif?

scheur in middenrif

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je een scheur in je middenrif en vraag je nu aan ons hoe je dat moet doen? Heb je er een en weet je niet hoe het komt? Denk je dat je er een hebt en probeer je te bedenken of dat ook echt kan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betere vraag; hoe kom je er van af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vraag die alleen maar vragen oproept....:-/

Antwoorden (3)

door misschien wat kunstjes te hebben gedaan??
bijvoorbeeld bruggetje achterover.
Maar hoe weet je zeker dat je dit hebt dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een middenrifbreukje komt vaak voor. Veel mensen hebben een middenrifbreuk zonder het te weten omdat het lang niet altijd klachten veroorzaakt. De diagnose wordt daarom vaak per toeval gesteld. In de westerse wereld heeft ongeveer 40% van de mensen ouder dan 60 jaar een middenrifbreuk.

Mogelijke oorzaken van een middenrifbreuk zijn:

* Een ongeval of verslapping van de spieren.
* Verslapping middenrif. Naarmate mensen ouder worden kunnen de spieren in het lichaam wat verslappen. Als het middenrif verslapt, kan de opening in het middenrif wijder worden waardoor een middenrifsbreuk ontstaat.

http://www.mlds.nl/ziekten/58/middenrifsbreuk/oorzaak/
http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/videos/81/middenrifbreuk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet door een ongeval of zo ontstaan te zijn hoor. Ik heb er ook een. Kwam toevallig aan het licht via een MRI-scan. Ik vroeg het me ook af en de arts die de foto's met mij bekeek zei dat hij meer foto's zag MET als zonder scheurtje in het middenrif.
Een van de vorige reacties heeft al een uitleg erbij gegeven.
Dus maak je geen zorgen.