Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag rode henna op een litteken gezet worden?

Vorige zomer heb ik mezelf verbrand aan mijn onderarm waarvan ik nu een lelijk litteken heb overgehouden. Ik dacht aan rode henna om het te camoufleren, nu de zomer eraan komt... Weet iemand of dit kwaad kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Natuurlijke henna kan geen kwaad.. pas wel op voor henna met toevoegingen; een bekend voorbeeld is zwarte henna die carcinogeen (kankerverwekkend) is..
Henna zelf is een goed spul waarvan de kleurstoffen in je huid trekken en na verloop van tijd er vanzelf afslijten (met je huid mee)..
Dus wees er zeker van dat het pure henna is. Probeer een klein beetje op je litteken en huid ernaast.. kijk er na een paar daagjes naar, mocht het irriteren, dan zit niet heel je litteken onder :) ondervind je geen problemen, dan kun je van die mooie hennapatronen eroverheen zetten :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik ook niet van die middeltjes die de kleur versterken! Die kunnen enorm irriteren!
In henna kunnen bepaalde stoffen zitten wat de huid kan irriteren. Er kan een bepaalde stof in zitten wat chemisch is, PPD. Als je natuurlijke Henna gebruikt zal er volgens mij niets gebeuren. Dus oppassen met chemische troep!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding