Afleiding bij pijn

Hallo allemaal,
Ik heb nu voor de 4e keer een onwijze pijn in mijn buik. 2 keer ben ik hierdoor flauw gevallen.
Nu heb ik het weer, en heb afleiding nodig. Ik weet namelijk dat de pijn na ongeveer een half uur afzakt.
Ik heb al geprobeerd me op m'n ademhaling te focussen, maar dat trucje ken ik nu wel en helpt ook niet zo goed...!
Wie weet een goede manier??

Ps; het is allemaal al onderzocht, en als het is wat ze denken ben ik er over een paar weken vanaf, maar ja; wachttijden in ziekenhuizen hè..!

Nog maar een ps; ik kan niet opstaan, want dan val ik dus flauw...

Ik hoor graag jullie ideeën.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, heb je soms galaanvallen? Die duurden bij mij ook n halfuur zo ongeveer, in het begin nog veel langer: een hele nacht soms. Maar waarom ik reageer, is het volgende: ik lees niets over pijnstillers. Zelf had ik Diclofenac-zetpillen. Een zetpil werkt snel. Het gaf me soms wel iets verlichting. Misschien een tip? Flinke dosis vragen aan je huisarts.

Antwoorden (6)

pfoe.
ik zou mij met pijn nooit of te nimmer weg laten sturen dat voorop gesteld.

misschien tv kijken spelletje op de pc, en vooral niet aan denken.
als ik buikpijn had ging ik wrijven met de klok mee. dat hielp vaak wel. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sta op de wachtlijst voor een operatie. Heb me dus niet echt weg laten sturen.
Ondertussen is de pijn afgezakt, ik denk dat GV-en ook wel helpt ;-)
Tv heb ik niet in de slaapkamer, en kan niet naar de woonkamer lopen want dan ga ik dus out.
Dat van dat wrijven kan ik de volgende keer proberen..! Dank je!
Het klinkt misschien vreemd, maar je nagels lakken zou kunnen helpen omdat je je op die manier concentreert op iets anders en zo je aandacht afleidt. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knijp eens flink in de neusbrug, precies tussen de wenkbrouwen. Dat is een drukpunt in acupunctuur wat veel gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje dit is niet fijn ik heb zelfs een half jaar lang met pijn gezeten.
ze zeggen idd dat je gewoon bezig moet zijn en lopen gaat in dit geval bij jou niet maar een warme kruik ontspant vaak ook met een spannende filmpje erbij.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een heel warm bad en als je die niet hebt een warme douche, misschien zittend op een stoel ofzo.

Heb ooit ondraagelijke pijn in mijn rug gehad en zelfs Diclofenac hielp niets. Slapen was zelfs onmogelijk want liggen deed nog meer pijn.

Zo'n warm bad heeft me in die tijd meerdere malen de pijn voor me verzacht.

Het leidt lekker af, en voor je het weet is het uurtje voorbij.

Hopelijk is het inderdaad gauw weer over.

Het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je iets bij je in de buurt hebt wat de pijn kan overschreeuwen. Ik denk aan een MP-3 speler waarmee je even afleiding van muziek hebt. De kunst is om ontspannen te kunnen liggen en probeer je op de muziek te concentreren. Dat kan heftige muziek zijn of juist hele rustige. Kijk wat jou het beste bevalt. Misschien is er iemand die je even de rug wil masseren. Warme handen zijn ook een afleiding.
Succes met een oplossing.