Moet ik mijn antibioticakuur afmaken want ik krijg uitslag

Is het gevaarlijk te stoppen met mijn Broxil antibioticakuur want ik krijg over mijn hele lijf uitslag wat erg jeukt. Mag ik stoppen of moet ik hem helemaal afmaken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

dit moet je nu gelijk aan een expert vragen 0900-333-6-333

Toegevoegd na 3 minuten:
•Allergie, te merken aan huiduitslag en jeuk. Raadpleeg bij deze verschijnselen uw arts om te bepalen of u allergisch bent voor dit middel. In dat geval bent u ook allergisch voor andere penicillines. De kans bestaat dat u ook allergisch bent voor een andere groep antibiotica, de cefalosporines. Geef aan de apotheek door dat u allergisch bent voor penicillines. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u dit middel of andere penicillines niet opnieuw krijgt. Weet u al of vermoedt u dat u allergisch bent voor penicillines, raadpleeg dan uw arts voor u met de kuur begint.
•Mensen met de spierziekte myasthenia gravis kunnen extra last van hun aandoening krijgen. Overleg hierover met uw arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je vraagt dit op zondagavond laat.
Morgenvroeg kun je al bellen met degene die je die kuur heeft voorgeschreven, waarschijnlijk je huisarts.

En het is je dokter die jou kan vertellen wat de consequenties zijn van afmaken of stoppen.
Dus: HUP naar de dokter.
Morgenvroeg gewoon even bellen, ja toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bellen dus