Kan dit een blaasontsteking veroorzaken?

Gisteravond heb ik seks gehad met mijn vriend. Toen we klaar waren voelde ik dat ik echt heel nodig moest plassen maar ben niet gegaan en in slaap gevallen. Toen ik wakker werd moest ik nog steeds nodig.

Nu 24 uur later heb ik buikpijn en plas ik steeds een beetje en doet het pijn.

Ik heb eerder een blaasontsteking gehad dus weet hoe het voelt.

Heeft dit nou met de seks te maken of met het niet plassen toen ik nodig moest? Kan het vanzelf overgaan of moet ik naar de huisarts?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan heel goed kunnen dat je nu een blaasontsteking hebt. Daar hebben meer mensen last van. Het is verstandig na de sex altijd even naar de wc te gaan.

Het volgende stukje kwam ik tegen op wikipedia:
Een blaasontsteking is bij vrouwen vaak lastig te voorkomen. In het algemeen wordt geadviseerd bij het optreden van recidiverende blaasontstekingen veel te drinken, en goed uit te plassen (met name na geslachtsgemeenschap). Bij veel vrouwen gaat aan de meeste blaasontstekingen geslachtsgemeenschap vooraf. Bij de seks worden ook bacteriën door de plasbuis in de blaas gemasseerd.

Het beste kun je even in een potje plassen en dit naar je huisarts brengen. Die kunnen dan je urine laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beginnende blaasontsteking kan soms uit zichzelf overgaan als je veel drinkt en veel extra vitamine C gebruikt (fruit, cranberry's, tabletten). Maar beter kan je geen risico lopen, want zoals al gezegd: een verwaarloosde blaasontsteking kan een nierbekkenontsteking worden, en dan krijg je erg spijt dat je niet op tijd naar de huisarts bent gegaan! Je hoeft overigens alleen maar wat urine bij de huisarts in te leveren hoor. Een lichamelijk onderzoek is bij blaasontsteking niet nodig.

Andere antwoorden (5)

Dat zal best kunnen. Als je plast maak je je urine buis weer schoon. Urine is ja steriel. Niet na een dag natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft te maken met het niet plassen toen je echt nodig moest. İk zou morgen de huisarts bellen als het morgenochtend nog niet over is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger werd dat ook wel huwelijksziekte genoemd.
Als je partner bepaalde voor jou onbekende bacterien bij zich heeft, zul je daar eerst immuun voor moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij veel vrouwen gaat aan de meeste blaasontstekingen geslachtsgemeenschap vooraf.
Bij de seks worden ook bacteriën door de plasbuis in de blaas gemasseerd.

Een blaasontsteking is bij vrouwen vaak lastig te voorkomen.
In het algemeen wordt geadviseerd bij het optreden van recidiverende blaasontstekingen veel te drinken, en goed uit te plassen (met name na geslachtsgemeenschap).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je blaasontsteking verwaarloost kun je nierbekkenontsteking krijgen en dat doet gruwelijk pijn.
Ik hoop voor je dat je vriend zijn mannelijk onderdeel elke dag goed (in alle hoekjes) wast.
Dat kan een hoop ellende voorkomen.