Mijn moeder is eerst naar de gynaecoloog geweest. Ze had myomen. Nu moet ze nog naar de oncologie. Kan dat? Moet je voor myomen ook naar de oncologie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja dat kan, een oncoloog is een goede specialist en dus is het goed dat ze gaat. Myomen zijn goed te behandelen en maak je dus over je moeder maar geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Myomen worden ook wel vleesbomen genoemd. Het zijn goedaardige knobbels in de spierwand van de baarmoeder en bestaan vooral uit spierweefsel. Myomen kunnen aan de buitenzijde van de baarmoeder zitten, in de baarmoederwand of in de baarmoederholte (zie figuur 1). Hoe myomen ontstaan is niet bekend. Myomen kunnen een paar millimeters groot zijn, maar ook zelfs een paar kilo wegen.

http://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/805281021572715

Het zijn dus goedaardige knobbels.
Daar hoef je geen last van te hebben.
Ik kwam er toevallig achter dat ik ze ook heb,
toen ik na een ongeluk in het ziekenhuis goed
onderzocht werd.
Ik laat er niets aan doen.

Het kan best zijn dat jouw moeder, samen met de gynaecoloog, besloten heeft dat nader onderzoek wel fijn is.