Wat kan je doen aan onwillekeurige spiertrekkingen?

Deze vraag is eerder gesteld alleen vind ik hier geen antwoord tussen. Ik heb namelijk sinds eind februari last van spiertrekkingen in mijn hele lichaam. Erg vervelend. Ik ben hier mee naar de arts geweest en heb hem mijn angst verteld betreft MS omdat ik al een auto immuunziekte heb. Hij heeft testen gedaan en dit is uitgesloten. Hij heeft verder ook niet verteld wat het wel kan zijn. Ik heb op mijn verzoek ook een aantal testen laten doen (b12 d3 magnesium en calcium) maar dit is ook goed. Hij vertelde alleen dat wanneer het ms zou zijn je voortdurend op 1 plek spiertrekkingen hebt en niet overal. Wie weet wat ik er tegen kan doen. Of heeft andere tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een spiertrekking heb sla ik er altijd een paar keer op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef niet op, en ga eens bij een andere dokter langs. Het is helemaal niet raar om om een second opinion te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt fasciculaties als ik je verhaal goed begrijp. Ik heb verstand van auto-immuunprocessen, kan je misschien zeggen welke auto-immuunziekte je hebt?
Fasciculaties over je hele lichaam komen niet vaak voor, vaak is het een gecentreerde plek en valt het vaak onder het onschuldige BFS. Zelf heb ik fasciculaties over mijn gehele lichaam vanwege een andere ziekte.
Als je er niet gerust op bent, vraag gerust om een doorverwijzing naar een neuroloog. Deze heeft meer verstand van dit soort symptomen dan een huisarts. Het lijkt me trouwens wel redelijk sterk dat MS is 'uitgesloten' door een huisarts. Welke onderzoeken zijn daarvoor gedaan?
Wees niet te bang voor MS, fasciculaties komen ook bij andere dingen voor. Als je veel last ervan ondervindt (psychisch en/of lichamelijk), vraag dan een verwijsbrief.

Antwoorden (2)

kan ook vermoeidheid zijn ga na hoeveel je werkelijk rust krijgt anders een second opinion laten doen succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, ik had mijn antwoord als reactie geplaatst!
Je hebt fasciculaties als ik je verhaal goed begrijp. Ik heb verstand van auto-immuunprocessen, kan je misschien zeggen welke auto-immuunziekte je hebt? [heb je al via pb gezegd]

Fasciculaties over je hele lichaam komen niet vaak voor, vaak is het een gecentreerde plek en valt het vaak onder het onschuldige BFS. Zelf heb ik fasciculaties over mijn gehele lichaam vanwege een andere ziekte.
Als je er niet gerust op bent, vraag gerust om een doorverwijzing naar een neuroloog. Deze heeft meer verstand van dit soort symptomen dan een huisarts. Wees niet te bang voor MS, fasciculaties komen ook bij andere dingen voor. Als je veel last ervan ondervindt (psychisch en/of lichamelijk), vraag dan een verwijsbrief.
verder via pb ivm privé :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord +