Kunnen de bijwerkingen van doxycycline hoofdpijn en vermoeidheid zijn?

Ik slik nu 5 dagen doxycycline voor (volgende de huisarts) een mogelijke bacteriele infectie in de luchtwegen. Ik heb het gevoel dat sinds ik dit slik ik vermoeider ben en hoofdpijn heb. In de bijsluiter kan ik hier niets over vinden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.7K

Antwoorden (3)

Normaal gesproken krijgt u dit middel als kuur voor zeven tot tien dagen. Bij uitzondering kan de arts het voor een langere periode voorschrijven. Bij langdurig gebruik kan een gebrek aan vitamine B optreden. Dit is te merken aan vermoeidheid en tintelende voeten (neem in dat geval contact op met uw arts).

komt sporadisch voor, en meer bij langdurig gebruik.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Doxycycline.aspx?mId=10704&rId=355
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoofdpijn kan een mogelijke bijwerking zijn van doxycycline. Bij langdurig wordt een aantal aandoeningen genoemd die vermoeidheid kunnen veroorzaken, zoals bloedarmoede. Een kuur met die middel duurt tegenwoordig 5 tot 10 dagen, dus dat is niet langdurig. Neme je klachten toe dan lijkt het me toch verstandig om contact met je huisarts op te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doxycycline kan zeer veel bijwerkingen geven. Zelf werd ik er ook moe van, misselijk, koortsig en algemeen ziekig.
De afbraak van de door Doxy gedode bacteriën kan ook een reactie geven in de lichaam, bij het sterven van bacteriën komen namelijk ook een soort 'gifstoffen' vrij, hoeveel last je hiervan hebt, verschilt per bacterie.