waarom gaat mijn hart tekeer als een gek?

en dan voel ik me heel erg duizelig wat moet ik doen?
btw ik heb geen stress of wat dan ook...en ik heb ook niet gesport want dit heb ik al paar dagen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Misschien een hoge bloeddruk! Even naar de huisarts op je bloeddruk te laten meten zou ik zeggen!

Toegevoegd na 26 seconden:
op=om

Toegevoegd na 13 minuten:
(hypertensie)
Hoge bloeddruk geeft vaak geen of weinig klachten. Het wordt niet voor niets een sluipmoordenaar genoemd. In uitzonderlijke gevallen kan hoge bloeddruk toch ontdekt worden door bepaalde symptomen:

■hoofdpijn
■oorsuizingen
■hartkloppingen
■dansende vlekjes voor de ogen
■neusbloedingen
■kortademigheid
■spierzwakte
■krampen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een te hoge bloeddruk voel je niet.
Zelfs niet een veel te hoge bloeddruk.
Daar gaat je hart niet van te keer.
Ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen voelt het, maar sommige mensen wel....waaronder ik!! Hartkloppingen, gejaagd gevoel, duizelingen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt lees maar op volgende link bij gevolge hoge bloeddruk. compensatie + je
http://www.zoutbeperkt.nl/hoge-bloeddruk/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga deze aankomende dinsdag naar de dokter bedankt voor je tips (:

Andere antwoorden (6)

Naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt als een geval voor de huisarts, snel gaan, want anders beland je in het weekend.. En dan is niet altijd je huisarts er.,
En het klinkt eng, dus ik raad je aan morgen al te gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk een hyperventilatieaanval omdat je verkeerd ademt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hart "tekeer gaat als een gek" EN je bent "heel erg duizelig" EN dat duurt al b.v. een paar uur EN het wordt niet minder, dan moet je de huisartsenpost bellen.

Er zitten daar getrainde mensen aan de telefoon die met een paar vragen aan jou, een verantwoorde inschatting kunnen maken van wat er aan de hand is.
Je hebt dan 2 mogelijkheden:

1. Je krijgt het advies om langs te komen.
of
2. Ze stellen je gerust, en je hoeft niet langs te komen. In dat geval zul je ook rustiger worden, en je hart zal minder te keer gaan.

Ongeacht de uitslag van de huisartsenpost: als je hier vaker last van hebt, neem dan contact op met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het meestal 10 min en dan gaat het weer weg maar dan komt het weer na ongeveer een uur weer terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blij voor jou dat het maar 10 minuten duurt. Als je hier zo vaak last van hebt, moet je het toch maar eens vertellen aan je huisarts. Drink je veel koffie, of eet je spullen die scherp gekruid zijn? Als dat zo is, probeer dat dan te vermijden. Succes!!
Direct naar een huisarts dit kan zeer gevaarlijk zijn krijg je geen afspraak voor het weekend ga dan langs bij eerste hulp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had dit toen mijn schildklier te snel werkte. Wanneer ik rustig op de bank zat had ik een hartslag van 140 s.p.m. Dit is heel eng. En door de paniek kan je gaan hyperventileren en dit wekt duizelingen op en je hart gaat nog sneller tekeer. Probeer eerst je hart rustig te krijgen door je handen op je buik te leggen en dan heel rustig en gecontroleerd te ademen met je buik. 10x. Een meet in dezelfde houding je hartslag. Wanneer deze gezakt is kan het zijn dat je onbewust verkeerd ademt en want dan moet je hart sneller pompen om de zuurstof rond te krijgen. Wordt je hartslag neit rustiger bel dan de huisartsen post. Je kan dan betablokkers krijgen die je hartslag rustig laat worden. En er zal indien nodig een onderzoek plaats vinden. En ALTIJD DE REGEL VERTROUW JE HET NIET BEL DAN DE HUISARTS!!!! BETER NU DAN WANNEER JE GAAT SLAPEN WANTD AN LIJKT ALLES ALTIJD VEEL ERGER EN KAN JE MIDDEN IN DE NACHT BELLEN!!!!

succes