Wat kan ik doen bij voorhoofdholte ontsteking?

Ik ben zwanger.
Stomen en een
Zoutoplossing neusspray heb ik al.
Na het weekend naar de dokter, maar nu is het eerst nog weekend....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

Voorhoofdsholteontsteking: Tips!

Meestal gaan de klachten na een week vanzelf weer over (de voorafgaande verkoudheid niet meegerekend). In de tussentijd voelt u zich met de volgende tips wat beter:

Gebruik neusdruppels of neusspray om het slijmvlies te laten slinken en de neus zo veel mogelijk open te houden.
Neem twee tot drie keer per dag een stoombad boven een kom heet water om het slijm op te lossen. Inhaleer de stoom goed via de neus. Stomen in bad of douche kan ook, vooral kinderen vinden dit plezieriger.
Leg een warmtekompres op de holte(n).
Neem desnoods een paracetamol om de pijn te verlichten.
Roken heeft een irriterend effect op het slijmvlies in je neus en holten. Het is daarom beter om in ieder geval gedurende de ontsteking te stoppen met roken.
Houden de klachten langer dan een week aan, breng dan een bezoek aan de huisarts.

Voorhoofdsholteontsteking behandelen:
Natuurlijke hulp van A.Vogel

A.Vogel Cinuforce tabletten*
A.Vogel Cinuforce tabletten laten het neusslijmvlies slinken. De doorgangen naar de holten komen vrij en bacteriën kunnen weer netjes afgevoerd worden. De ontsteking verdwijnt, de hoofdpijn neemt snel af en de neus opent zich weer. Een bijholteontsteking voorkómen is natuurlijk nog beter. Dat doet u door Cinuforce al in een vroeg stadium van uw verkoudheid te gebruiken.
A.Vogel Cinuforce neusspray*
A.Vogel Cinuforce neusspray heeft een zelfde effect als de tabletten. De spray vermindert de zwelling van het neusslijmvlies, waardoor de holten vrijkomen en bacteriën weer afgevoerd kunnen worden. Een extra voordeel van de neusspray is het gevoel van directe verlichting en direct vrijer kunnen ademen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet meer je neus snuiten. Veel mensen snuiten vaak hun neus, terwijl dit heel slecht is voor je holtes. In je holtes moet namelijk altijd snot zitten, en door te snuiten pers je dat eruit. Daardoor krijg je een ontsteking.

Voortaan niet meer snuiten maar je neus op blijven halen. Mocht je toch willen sneuten, snuit dan zachtjes en neusgat voor neusgat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt van vicks zo'n ding die je in je neus kan stoppen. Dat is ectht heet maar t helpt wel.. Hoop voor jou ook. Kost 3 euro bij de drogist. En verder gewoon niet snuiten idd. Kreeg van snuiten een oorontsteking :l
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vicks inhaler!
Juist wel snuiten je krijgt voorhoofdholteontseking door niet tesnuiten je moet watwr met zout doem dan klein drupje in je neus en naar binne snuiten dat maakt de banen schoon eventjes 3 min wagten dan je neus blijven snuiten totie leeg is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de apotheek een neusbidet halen. Daar doe je lauw water met een beetje zout. Dit laat je door 1 neusgat lopen. Het gaat je holtes door en loopt je neus weer uit. Werkt erg goed! Kost een paar euro bij apotheek.