Relatie pijn in bovenarm en achterhoofd?

Mijn man heeft sinds enkele weken een stekende pijn aan de bovenarm achter de rechter spierbal zeg maar. NU heeft hij sinds gisteren ook nog eens steken in zijn achterhoofd en wel zodanig dat indien een steek komt hij zelfs zijn ogen dichtknijpt. Als zijn arm ontspannen naar beneden hangt heeft hij op beide plaatsen pijn (steken) maar als hij zijn hand bijvoorbeeld aan de bovenkant van het stuur laat rusten dan voelt hij geen steken. Kan een en ander met elkaar te maken hebben en zou het een kwestie van spieren oid kunnen zijn?

gr G

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Het lijkt mij geen relatie met elkaar te maken te hebben. De pijn in het hoofd lijkt wat op migraine.
Toch is het niet mogelijk om vanaf deze kant een diagnose te stellen. Dat zal toch echt je huisarts moeten doen.
Wel is het onverstandig om met deze klachten te autorijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel degelijk met elkaar te maken hebben. Ik heb zelf een hernia en hierbij erge steken in achterhoofd en vaak hoofdpijn. Wat jij schrijft zou ik meer plaatsen als pezen en spieren die overbelast zijn. Je kan tegenwoordig zonder verwijzing naar de fysiotherapeut. Dus waarom pijn lijden als je er zo vanaf geholpen kan worden. (tenminste als je er optijd bij bent) als je er te lang mee door blijf lopen dan ga je de verkeerde houding aannemen en dan ben je verder van huis want dan moet je alles weer stabiliseren en duurt de behandeling weer langer. Succes!

P.s. als je tijfelt aan spieren ga dan naar de huisarts. De leeftijd is hier niet bekend dus neem altijd het zekere voor het onzekere
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken je klachten van die van een kennis van me. Die had een nek hernia. Is door fysio / kraker behandeld en zo goed als van de klachten af. Maar als hij lang achter het stuur zit, wil hij nog wel een wat voelen. Hij gaat dan wat verzitten en dan verdwijnen de klachten weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook contact opnemen met een osteopaat. Ik heb ook veel pijnen in dat gebied door een auto ongeval. Osteopaat helpt mij goed, klachten verminderen.