Heeft iemand nog tips tegen waterwratjes?

Mijn zoontje van 4 heeft er erg veel last van. Eerst alleen aan de binnenkant van zijn arm, toen ook op zijn buik en nu ook al op zijn benen. Elke dag wassen we met betadine scrub en smeren we het in met betadinezalf. Het zijn er misschien wel 100, dus aanstippen is niet handig.
Zou de huisarts er nog iets aan kunnen doen of is het zinloos hem lastig te vallen met dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas mijn schoonzus en schoonmoeder hebben er nog last van! maar normaal gesproken zou je er overheen groeien, klopt!

Het beste antwoord

Ik kom verschillende adviezen tegen: vitamine C-tabletjes geven in een overmaat, insmeren met tandpasta zodat ze uitdrogen (net zoals wij vroeger met puistjes deden), sudocrem op smeren. Onderstaand de link naar de 'oma weet raad'-pagina met verschillende tips.

En mijn moederlijke advies, geheel tegen alle medische adviezen in: open krabben. Bij mijn dochter verdwenen ze nadat ze kapot waren. Maar ik kan me voorstellen dat dat met 100 stuks wel erg pijnlijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de link. Er zitten zeker dingen bij die we eens kunnen proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn zoontje van toendertijd 4 ging 'szomers van de houten glijbaan. de helft lag open, de andere helft was toen binnen een week ook weg! Terwijl we er al maanden mee tobten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral de link heeft simpele tips opgeleverd die ik ga proberen!

Andere antwoorden (5)

Er is bijna niets aan te doen. Heel veel kleine kinderen hebben hier last van. Het wordt veroorzaakt door een virus en omdat de weerstand van kinderen nog niet helemaal optimaal is zijn ze er vatbaar voor. Ze groeien er vanzelf overheen.

Ik zou zeker niet iedere dag wassen met betadine scrub. Op die manier irriteer je de huid nog veel meer en de kans op verspreiding is dan zelfs groter.

Chinese geneeskunde zou eventueel wel kunnen helpen. Dat werkt op basis van bepaalde kruiden die de weerstand van het kind helpen optimaliseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is inderdaad weinig of niets aan te doen dan zorgen dat ze niet open gaan want dan verspreiden ze zich.. goed droog houden was voor mijn dochter die er ook heel erg veel last van had de enigste oplossing.. sterkte ermee.. gr uit alkaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat het gewoon afwachten is. Ik had ook een kind dat ONDER zat (wel op iets jongere leeftijd) en ik heb ook gesmeerd met thuja (aangestipt, de hele grote ten minste) niks hielp, en opeens (na bijna een jaar trouwens maar dat schijnt normaal te zijn) waren ze vrijwel van de ene op de andere dag weg.

Ik heb, over wratten, hetgeen vergelijkbaar schijnt te zijn wel eens gelezen dat die uiteindelijk ook vanzelf weggaan (als je ze niet laat behandelen) en dat dit pas gebeurt als je er weerstand tegen opbouwt (bij normale wratten kan dat echter 3-5 jaar duren).

En, daar werd als tip genoemd, duct tape erop plakken omdat dat de wrat irriteert waardoor je eerder weerstand opbouwt. Wij waren toen al van de waterwratten af maar ik heb me toen wel afgevraagd of ik het proces had kunnen versnellen door evt een paar van de waterwratten af te plakken (op een onschuldig plekje waar ze geen last van zo'n stukje tape hebben)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf meer dan 10 jaar met een wrat onder mijn voet gelopen. op mijn 21e onder narcose definitief verwijderd
Je zou toch na de dokter kunnen gaan om er een aantal (grotere) aan te laten stippen. Ik had er toen ik klein was ook hartstikke veel en na dat er een aantal waren aangestipt verdween de rest ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter had er tientallen, het was in de zomer dus erg zichtbaar en besmettelijk voor anderen. Ik ben maar de huisarts gegaan, die heeft de grootste " weg gelepeld" met een mini lepetje, een hele scherpe. Daarna het bloeden wat gedept en klaar. Snelle genezing, geen littekens, zeker als kinderen zo jong zijn als de jouw ventje.... oh, en dan vergeet ik haast nog te zeggen dat we de huid alvorens hebben ingesmeerd met een verdovend zalfje, dat moest ik een uur van te voren er op smeren. ( een zalfje dat ook wel eens wordtgebruikt om een infuus pijnloos in te brengen of zelfs een pijnloze besnojdenis uit te voeren...) De kleinere wratjes gingen vanzelf weg, maar duurde nog wel een aantal maanden. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Besnojdenis... Ra,rar,ra = besnijdenis!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ideale zalf, zouden meer huisartsen moeten gebruiken.
heb er ook hele goede ervaringen mee met gewone handwratten. afgedekt houden tot je de spreekkamer in gaat.