hoge hartslag/hartkloppingen

Ik heb enige tijd last van een verhoogde hartslag (rond de 90/100) en bij lichte inspanning (zoals iets te drinken pakken) zit ik al rond de 130/140. Met wandelen is dit al 160/170. Is dit gevaarlijk? Ik durf mij bijna niet meer echt in te spannen. Daarbij heb ik geregeld hartkloppingen. Dit is in het ziekenhuis onderzocht (bloed, ECG, fietstest en echo) maar ik blijf het eng vinden. Wel heb ik een maand lang spanning gehad. Kan deze verhoogde hartslag door stress zijn gekomen? Ook nu de spanning weer weg is? Daarnaast heb ik veel last van pijn in mijn rug (in het midden en tussen de schouderbladen). Nu las ik dat hartklachten anders zijn bij vrouwen dan bij mannen en bij vrouwen vaak pijn in de rug voorkomt. Ik ben best wel bang geworden om bijvoorbeeld een hartaanval te krijgen. Kan dat op jonge leeftijd ook door stress? (ik ben 21 jaar oud). Mijn huisarts zei dat de pijn op mijn borst mogelijk kwam door Tietze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ik raad je aan om met al deze vragen naar de huisarts te gaan. Hij kent jou geschiedenis en kan het beste antwoord geven. Hij kan je waarschijnlijk geruststellen en dingen aanraden.
Mij lijkt daarnaast zo min mogelijk beweging een slechte optie, omdat het hart dan ongetrainder wordt en dus een hoger hartslag zal hebben. Maar dat denk ik, maar weet het niet.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag aan uw huisarts om een verwijzing naar een cardioloog in een academisch ziekenhuis om e.e.a. uit te sluiten.
Dan bent u gelijk aan het goede adres voor meer specialismen indien dat nodig blijkt.

Wacht niet af en blijf niet op een forum hangen maar
onderneem actie.

Beterschap toegewenst.