het ontstaan van blauwe plekken heeft te maken met de weefsel onder je huid.
bij de ene persoon is die sneller beschadigt dan bij een ander ook de kwetsbaarheid van de bloedvatten heeft te maken met blauwe plekken krijgen

Toegevoegd na 4 minuten:
de snelheid heeft niks te maken met een blauwe plek omdat blauwe plekken ook spontaan kunnen ontstaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Daar is geen snelheid voor op te geven, de een heeft sneller een blauwe plek dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Hier is geen wiskundige formule voor omdat er gfeen zinnig antwoord op te geven is.

Buiten de snelheid is ok de massa van belang: Een vlieg kan nog zo snel tegen je aan vliegen ,eeen blauwe plek krijg je niet. Tevens zijn er enorme verschillen tussen mensen. Een blauwe plek is een locale bloeduitstorting als gevolg van gebarsten bloedvaatjes. En de sterkte is bij iedereen anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt echt af van de persoon. De een krijgt het al van alleen vastpakken en de ander pas als het keihard tegen iets oploopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de een heeft sneller een blauwe plek dan de ander, en dat verschilt ook weer per plek op het lichaam./
Licht eraan hoe dicht de vaatjes bij de huid ziiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is geen peil op te trekken, de een geeft al zuigzoenen na een paar minuten en de ander doet daar dagen over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo snelheid?

Ik heb zelden een blauwe plek.

Als mijn man geprikt wordt in een ader, heeeeeel zachtjes en heeeeeel langzaam, dan krijgt ie toch altijd een blauwe plek.

Dat heeft met snelheid helemaal niets te maken.